De când Berlinul a introdus prima de casare în valoare de 2.500 euro, vânzările de autoturisme Dacia în Germania au explodat, pur şi simplu, scrie, în ediţia de azi, Financial Times Deutschland.
În timp ce cancelarul german Angela Merkel şi preşedintele francez Nicolas Sarkozy denunţă reciproc protecţionismul pachetului în valoare de miliarde de euro de ajutorare a industriei auto franceze, respectiv prima de casare acordată cetăţenilor germani care achiziţionează o maşină nouă, şefii concernului Renault se amuză probabil de ironia situaţiei actuale, pentru că ei sunt principalii profitori ai banilor daţi şi de Sarkozy, şi de Merkel.
Şi aceasta pentru că marca românească Dacia, deţinută de grupul francez Renault, cunoaşte, de la introducerea primei de casare, o explozie cu totul neaşteptată a vânzărilor în Germania, adică tocmai în acea ţară europeană în care înainte de criză era cel mai greu să vinzi maşini ieftine ale unor producători puţin renumiţi. Renault are însă acum şi explicaţia: în cazul unei maşini care costă doar 7.500 euro, prima de 2.500 este mult mai atractivă decât în cazul unui Mercedes.
"Prima de casare a dus la o evoluţie neaşteptată în Germania. Comenzile au crescut de şase ori", a declarat vicepreşedintele Renault, Patrick Pelata.