Vânzările de autobuze, în România, au înregistrat creşteri de peste 123% în primele 10 luni ale 2008 faţă de perioada similară a anului trecut, conform datelor statistice ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile APIA dacă în perioada ianuarie-octombrie 2008 s-au vândut 1.410 autobuze, în acelaşi interval de timp al anului trecut s-au comercializat un număr de 623 de autobuze.
Cele mai mari vânzări în primele 10 luni ale 2008 au fost înregistrate de marca Mercedes Benz, cu un total efectiv al vânzărilor de 380 unităţi, din care cele mai multe sunt modelul Citaro cu 307 autobuze, urmat de Isuzu Turqoise cu 377 de autobuze. Pe poziţia a III-a s-a clasat marca BMC, aceasta din urmă cumulând un volum al vânzărilor de 270 autobuze din care 123 din modelul Belde 250.
Conform APIA, doar în luna octombrie 2008 au fost comercializate un număr de 112 autobuze, acesta ducând la o creştere de 20,4% faţă de luna septembrie a anului în curs.
Marca autohtonă Roman a vândut în primele 10 luni ale anului 2008 un număr de 11 autobuze faţă de cele 10 comercializate în perioada similară din anul trecut înregistrând astfel o creştere cu 10% faţă de 2007.