Problemele de pe pieţele auto mondiale din ultimul trimestru al anului trecut au coborât vânzările de automobile marca Mercedes cu 5,4% în 2008, potrivit datelor publicate azi de grupul Daimler, deţinătorul mărcii, relatează Reuters.
Scăderea semnificativă, cu 18%, a vânzărilor din decembrie a limitat vânzările anuale la 1,12 milioane de unităţi, statistici care apropie situaţia Mercedes de cea a mărcii concurente Audi, deţinută de Volkswagen.
Totuşi, cererea ar putea fi susţinută în acest an de un model pentru publicul larg din Clasa E, ce ar putea fi lansat săptămâna viitoare la Salonul Auto de la Detroit.
În schimb, mini-automobilele Smart produse de Daimler, cu emisii scăzute, au înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor cu 34%, la 134.800 unităţi, datorită cererii bune din Statele Unite, care a devenit a treia piaţă de desfacere pentru această marcă, după Italia şi Germania.
Însă segmentul Smart nu a putut compensa evoluţia mai slabă a vânzărilor de automobile marca Mercedes, mult mai importantă pentru grup, vânzările totale de autovehicule ale diviziei premium Mercedes-Benz coborând cu 2,3% anul trecut, la 1,26 milioane de automobile.