15% din părinţi nu alocă deloc timp relaţiei cu propriii lor copii: Pepco România lansează campania "Discuţii din inimă",

R.S.
Miscellanea / 19 iunie

15% din părinţi nu alocă deloc timp relaţiei cu propriii lor copii: Pepco România lansează campania "Discuţii din inimă",

Timpul alocat de părinţi copiilor pentru activităţi comune şi joacă depinde în mare măsură de vârsta copiilor. Astfel, în cazul copiilor sub 10 ani, doar doi din cinci părinţi (42%) spun că alocă peste două ore pe zi acestor activităţi, arată rezultatele unui studiu naţional realizat de Salvaţi Copiii. În comparaţie cu un studiu anterior, realizat în 2013, se observă o scădere drastică a acestui procent, care la momentul respectiv ajungea la 92%. Totodată, doar unu din cinci părinţi mai alocă minim două ore activităţilor comune în cazul copiilor cu vârste de peste 10 ani. Scăderea este şi mai dramatică în acest caz, ponderea fiind de 21%, faţă de 70% în 2013. În plus, ponderea părinţilor care nu reuşesc să aloce deloc timp relaţiei cu propriul copil ajunge la 15%, faţă de anul 2013 când aceasta era de doar 2%, conform unui comunicat transmis redacţiei.

În acest context, Pepco România alături de Organizaţia Salvaţi Copiii, Asociaţia Happy Minds şi Fundaţia Noi Orizonturi lansează campania "Discuţii din inimă", cu scopul de a trage un semnal de alarmă asupra lipsei de comunicare dintre părinte şi copil, din cauză că, de cele mai multe ori, niciuna dintre părţi nu ştie să îşi verbalizeze sau să îşi gestioneze emoţiile.

Astfel, pentru că uneori lipsa comunicării verbale a sentimentelor poate fi înlocuită prin scris, simbolul campaniei este reprezentat de ideea creării unui jurnal în care atât copiii, cât şi părinţii, să îşi poată exprima gândurile, sentimentele sau nevoile. Iar astfel, să poată verbaliza ulterior sentimentele pe care nu şi le-au spus niciodată. Un alt punct forte al campaniei este facilitarea accesului la resurse specializate pentru familiile care nu ştiu să abordeze conversaţiile dificile despre emoţii, potrivit comunicatului.

"Pepco este un brand dedicat familiilor, printr-o gamă largă de produse potrivite fiecărui membru, dar şi amenajării locuinţei, promovând starea de bine în familie şi confortul căminului. Campania «Discuţii din inimă» abordează o problemă profundă şi frecvent ignorată: lipsa comunicării eficiente între părinţi şi copii. Astfel, propunerea unor metode alternative de comunicare, cum ar fi jurnalele, poate fi un pas inovator. Acesta permite membrilor familiei să depăşească barierele impuse de normele tradiţionale care adesea descurajează exprimarea vulnerabilităţii emoţionale. Se facilitează astfel un dialog constructiv care poate ajuta la vindecarea rănilor emoţionale şi la consolidarea legăturilor. Pe site-ul campaniei poate fi consultat un ghid în care se regăsesc diverse întrebări care pot ajuta în iniţierea anumitor discuţii şi pot uşura derularea acestora", spune Bogdan Grigoriu, Head of Region at Pepco Romania, Bulgaria and Greece.

Conform statisticilor Asociaţiei Happy Minds, realizate în urma apelurilor primite în helpline-ul depreHUB, 58% din tinerii din ziua de azi suferă de anxietate şi atacuri de panică, 23% suferă de depresie, 6% au fobie socială şi 32% consumă substanţe. Cauza acestor probleme, de cele mai multe ori, este tocmai lipsa unei comunicări deschise, sincere despre problemele cu care copiii se confruntă în ziua de azi, se menţionează în comunicat.

Prin campania "Discuţii din inimă", Pepco preia finanţarea teenline-ului depreHUB, timp de un an, asigurând astfel continuitatea acestui serviciu valoros pentru tinerii din România. Copiii şi adolescenţii care întâmpină dificultăţi emoţionale pot apela gratuit, 24/7, linia de suport 0374.461.461 pentru a primi consiliere imediată din partea psihologilor depreHUB. Acest serviciu le permite accesul la ajutor specializat, în special copiilor din familii defavorizate, unde resursele emoţionale sunt limitate şi sprijinul parental adesea absent.

"Suntem conştienţi că într-o societate în care discuţiile deschise despre problemele emoţionale din familie sunt adesea evitate, aşa cum ne arată şi statisticile, nu poţi genera imediat Discuţii din inimă. De aceea, accesul la o linie de helpline gratuită şi accesibilă 24/7 cum este depreHUB teens, rupe această barieră oferindu-le copiilor şansa de a fi ascultaţi şi înţeleşi. Împreună creăm astfel un mediu sigur şi empatic unde tinerii pot vorbi deschis, fără teama de a fi judecaţi. Mai mult, ne dorim să dezvoltăm constant instrumente şi materiale de psihoeducaţie pentru copii şi părinţi, cu ajutorul echipei depreHUB teens, facilitând o mai bună înţelegere, exprimare şi gestionare a emoţiilor", spune Yolanda Creţescu, preşedintele Asociaţiei Happy Minds, se precizează în comunicat.

Conform celui mai recent studiu naţional realizat de Salvaţi Copiii în 2022, 536.000 de copii aveau unul sau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate. Conform aceluiaşi studiu, aproximativ 180.000 de copii erau total lipsiţi de îngrijirea părintească, având ambii părinţi sau părintele unic susţinător al familiei monoparentale la muncă peste hotare. Majoritatea copiilor de peste 10 ani cu cel puţin un părinte plecat la muncă în străinătate (57%), fie n-au fost întrebaţi, fie n-au fost de acord cu plecarea părinţilor.

În contextul în care România este una din ţările cu cei mai mulţi copii rămaşi singuri acasă, "Discuţii din inimă" vine în întâmpinarea nevoilor lor de conexiune emoţională, de conectare şi reconectare cu părintele plecat la muncă în străinătate.

"Începând din 2010, Salvaţi Copiii a dezvoltat un program complex de intervenţie directă pentru copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, persoanele în grija cărora au rămas şi părinţii acestora. Din 2019, ne bucurăm de sprijinul PEPCO România în cadrul programului. Astfel, peste 4.600 de copii şi adulţi (persoane în grija cărora au rămas copiii sau părinţi) din judeţele Argeş, Caraş-Severin, Dâmboviţa, Hunedoara, Iaşi, Mureş, Suceava, Vaslui au beneficiat de suport prin intermediul acestui parteneriat, fiind incluşi, în funcţie de nevoi, în activităţi de suport psihologic, educaţional şi social, şi participând la activităţi de socializare şi timp liber", spune Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Organizaţia Salvaţi Copiii.

Pentru a susţine şi a contribui la dezvoltarea unei relaţii bazate pe încredere şi siguranţă între părinte şi copil, Fundaţia Noi Orizonturi oferă Cursuri de educaţie parentală prin metoda validată la nivel internaţional "Cercul Siguranţei". Cu acest scop, în cadrul campaniei "Discuţii din inimă" vor fi formaţi cel puţin 100 de specialişti în metoda "Cercul Siguranţei" care vor lucra direct cu părinţii care întâmpină dificultăţi în gestionarea relaţiei cu copilul lor sau care pur şi simplu vor să îmbunătăţească relaţia, oferindu-le instrumente care facilitează înţelegerea emoţiilor copiilor precum şi a nevoilor acestora, se arată în comunicat.

"«Discuţii din inimă» este o campanie care este inspirată şi îşi doreşte să pună accent pe dezvoltarea unei relaţii de încredere şi siguranţă între copil - părinte. Relaţia oferă fundaţia solidă pentru dezvoltarea psiho-emoţională sănătoasă a copilului. Statisticile arată că în multe familii nu se dedică timp sau atenţie pentru a crea această fundaţie. De aceea, specialiştii formaţi de noi îi vor susţine pe părinţi în mod direct pentru: îmbunătăţirea relaţiei părinte-copil, creşterea empatiei şi înţelegerii, creşterea securităţii ataşamentului, schimbarea stilului de comunicare, reducerea anxietăţii şi a comportamentelor indezirabile", spune Cătălina Murariu, Director Dezvoltare - Fundaţia Noi Orizonturi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9737
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5689
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0989
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9158
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.2067

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb