86% din reclamele online sunt achiziţionate automat; Accentul se mută pe alegerea audienţei şi mesajului

M.P.
Comunicate de presă / 6 iunie

86% din reclamele online sunt achiziţionate automat; Accentul se mută pe alegerea audienţei şi mesajului

Publicitatea digitală a trecut de mult de etapa „email şi ofertă” - astăzi, la nivel global, peste 86% dintre campaniile display sunt gestionate prin intermediul platformelor programatice. Accesul la site-uri mari, aplicaţii de top şi formate interactive nu mai este rezervat doar brandurilor mari, iar tot mai multe companii, inclusiv din România, aleg să folosească astfel de tehnologii pentru a administra eficient, rapid şi precis campaniile. Pentru a atinge însă rezultatele dorite, trebuie acordată atenţie analizei audienţei şi identificării mesajelor şi formatelor adecvate, explică experţii Digital Atelier Studio, conform unui comunicat transmis redacţiei.

„Modelul de achiziţie prin platforme programatice, de tipul Demand-Side Platform, permite ca o reclamă să fie licitată şi afişată în milisecunde, exact către audienţa potrivită. Ce înseamnă asta pentru brandurile româneşti? Că nu mai e nevoie să «bată la uşa» fiecărui publisher. Accesul la spaţii media valoroase este acum o chestiune de strategie, tehnologie şi optimizare. În loc să cumperi manual, sistemele programatice licitează automat pentru cele mai potrivite spaţii de reclamă. Practic, dispui de o tehnologie care decide unde şi cui să afişeze reclamele, în funcţie de obiective şi profilul clientului”, explică Alexandru Niţă, co-founder Digital Atelier Studio (DAS).

Platformele programatice sunt sisteme care folosesc algoritmi şi inteligenţă artificială pentru a automatiza procesul de cumpărare şi vânzare a spaţiului publicitar online. Acestea permit licitarea în timp real (RTB - Real-Time Bidding) şi plasarea automată a anunţurilor către audienţele ţintite, pe baza datelor despre comportamentul utilizatorilor.

Astfel, companiile nu mai trebuie să aloce timp pentru a negocia cu fiecare editor în parte sau pentru a selecta manual plasamentele publicitare. Acest lucru economiseşte timp şi efort şi permite derularea unor campanii mai rapide şi mai scalabile, prin direcţionarea eficientă a reclamelor pe mai multe canale, potrivit comunicatului.

Ce face diferenţa

Specialiştii DAS subliniază însă că, pentru a livra rezultatele scontate, în spatele tehnologiei platformelor există o întreagă logică de setări pe care companiile trebuie să o respecte. Acesta include de la stabilirea tipului de audienţă care se doreşte a fi targetat prin campaniile display şi a mesajelor şi formatelor adecvate, la costul pentru o afişare sau conversie şi, nu în ultimul rând, ajustarea parametrilor atunci când rezultatele livrate nu sunt cele aşteptate.

„Diferenţa reală nu vine din platformă, în sine, ci din felul în care e gândită strategia. Nu este doar despre livrare, ci despre «potrivire». De aceea, în cazul clienţilor DAS, începem cu o analiză clară a audienţei, identificăm formatele şi mesajele care au sens pentru contextul respectiv, setăm parametrii în platformă şi îi ajustăm constant pe baza datelor furnizate. Nu există set-and-forget. Eficienţa nu este despre prezenţa pe site-uri mari cu orice preţ - un banner pe un site mare nu înseamnă nimic dacă nu ajunge la audienţa potrivită, la momentul potrivit”, precizează Alexandru Niţă.

Potrivit acestuia, platformele programatice oferă capacităţi avansate de targetare, care permit brandurilor să ajungă la cei mai relevanţi consumatori. Tehnologia este accesibilă în prezent nu doar companiilor cu bugete mari, însă mai important decât investiţia în sine este modul în care este concepută şi derulată campania, se precizează în comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0422
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4152
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3743
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9763
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.4646

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb