Abonament gratuit
Videoconferinţa “Antreprenoriat fără gen”Videoconferinţa “Antreprenoriat fără gen”

AGENŢIILE DE PRESĂ:Preşedintele Renault preferă varianta împrumuturilor garantate de stat

F.D.
Internaţional /

Preşedintele Renault preferă varianta împrumuturilor garantate de stat

Grupul auto Renault nu are în vedere o naţionalizare temporară de către statul francez pentru a depăşi criza provocată de noul coronavirus şi lucrează mai degrabă la ideea unor împrumuturi bancare, de ordinul a patru-cinci miliarde de euro, care să fie garantate de statul francez, a declarat vineri preşedintele grupului Renault, Jean-Dominique Senard, transmite Reuters.

Joi, Renault a decis să anuleze plata dividendelor şi a informat că atât preşedintele Jean-Dominique Senard cât şi directorul general interimar Clotilde Delbos au acceptat o diminuare a remuneraţiei cu 25%, în ideea de a conserva lichidităţile după ce pandemia de coronavirus a impus închiderea uzinelor.

Întrebat de postul de radio RTL cu privire la ipoteza unei naţionalizări, o variantă care nu a fost exclusă de Guvernul de la Paris, Jean-Dominique Senard a răspuns: "astăzi, nu suntem în această perspectivă. Lucrăm la ideea împrumuturilor bancare garantate de stat şi care ar urma să fie rambursate. Aceasta este ipoteza pe care lucrăm astăzi şi sunt absolut sigur că aceasta ne va permite să depăşim perioada proastă prin care trecem în prezent", a spus preşedintele Renault.

Cu privire la informaţiile care se vehiculează potrivit cărora Renault ar putea împrumuta sume de ordinul a patru-cinci miliarde de euro, Senard a răspuns: "ar putea fi de ordinul acesta".

Pe de altă parte, preşedintele Renault nu a putut avansa o dată referitoare la relansarea producţiei pentru uzinele franceze, în condiţiile în care uzina Dacia se pregăteşte să repornească. Jean-Dominique Senard a subliniat importanţa siguranţei angajaţilor, apreciind că a produce în acest moment nu este foarte util dacă vor rămâne închişi concesionarii.

Cu toate acestea, agenţia de evaluare financiară S&P Global Ratings a retrogradat Renault, de la "BBB minus/A-3" la "BB plus/B", categoria "junk" (nerecomandat pentru investiţii), perspectiva atribuită fiind negativă. În martie, o altă importantă agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la "BBB minus" la "BB plus", perspectiva atribuită fiind negativă. În februarie şi Moody's a coborât cu o treaptă, de la "Baa3" la "Ba1", ratingul atribuit Renault, la categoria "junk", cu perspectivă stabilă.

Grupul Renault a înregistrat în 2019 o pierdere netă de 141 milioane de euro (faţă de un profit de 3,3 miliarde de euro în 2018), în timp ce vânzările totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Renault România a anunţat că la uzinele Dacia de la Mioveni se va relua progresiv producţia începând din 21 aprilie, urmând ca din 4 mai să revină la activitatea normală.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS