Autoritatea aeronautică din India (DGCA) a sancţionat Air India Express în luna martie pentru neînlocuirea la timp a componentelor unui motor Airbus A320, conform unei directive de siguranţă emise de EASA, şi pentru falsificarea evidenţelor de mentenanţă, potrivit unui document guvernamental consultat de Reuters, de la care relatăm cele ce urmează.
Concret, modificarea necesară nu a fost efectuată la timp pe aeronava VT-ATD, iar datele din sistemul de întreţinere AMOS ar fi fost modificate pentru a indica o conformare fictivă. Air India Express a transmis că problema a apărut în timpul migrării datelor într-un nou sistem informatic şi că a fost corectată imediat, fără a preciza data exactă. Compania a luat „măsuri administrative necesare”, inclusiv demiterea managerului de calitate.
Directiva EASA din 2023 cerea înlocuirea unor componente ale motoarelor CFM LEAP-1A din cauza riscului de cedări critice. Avionul a continuat să zboare intern şi internaţional, inclusiv către Dubai şi Muscat.
Reacţia EASA a venit prompt: agenţia europeană a anunţat că va investiga situaţia în colaborare cu producătorul CFM şi autorităţile indiene. Airbus şi CFM International nu au oferit comentarii, conform sursei citate.
Grupul Tata, care a preluat Air India în 2022, se confruntă cu presiuni tot mai mari după mai multe incidente şi plângeri privind siguranţa şi calitatea serviciilor. Situaţia este agravată de accidentul grav din iunie, când un Boeing Dreamliner al Air India s-a prăbuşit în Ahmedabad, provocând moartea a 241 de persoane.
Opinia Cititorului