Grupului aeronautic european Airbus şi-a îmbunătăţit, joi, estimările privind cererea mondială de avioane în următorii 20 de ani, spunându-le investitorilor şi furnizorilor că industria transportului aerian va depăşi actualul val de tensiuni comerciale, transmite Reuters, care relatează cele ce urmează.
Conform celor mai recente prognoze, producătorii de avioane comerciale (un sector dominat de Airbus şi rivalul american Boeing) ar urma să livreze 43.420 de avioane între 2025 şi 2044, în creştere cu 2% faţă de precedentele prognoze, publicate în urmă cu un an. Cifra totală include 42.450 de avioane de pasageri, în creştere cu 2% faţă de estimările precedente, şi 970 de avioane cargo, în creştere cu 3%.
De asemenea, Airbus şi-a menţinut o prognoză anterioară conform căreia traficul aerian va creşte, în medie, cu 3,6% pe an, în pofida faptului că a revizuit cu o jumătate de punct procentual prognozele referitoare la creşterea comerţului mondial, până la 2,6% pe an, şi totodată a revizuit uşor şi estimarea privind creşterea PIB-ului mondial, până la 2,5%.
'Cu siguranţă există unele turbulenţe, graţie recentei situaţii geopolitice şi comerciale. Suntem încă în primele zile...cu toate acestea, semnalele preliminare ne dau unele speranţe', a declarat vicepreşedintele pentru analize de piaţă şi prognoze de la Airbus, Antonio Da Costa.
Industria aerospaţială a fost afectată de tarifele introduse de preşedintele SUA, Donald Trump şi perspectiva unor represalii din partea Uniunii Europene, precum şi de fluctuaţiile mari ale tarifelor anunţate de SUA şi China pentru schimburile lor comerciale.
Oficialii Airbus au precizat că cele mai noi prognoze pleacă de la ipoteza că tarifele de bază de 10%, impuse de Administraţia Trump la majoritatea importurilor, vor rămâne în vigoare, pentru o vreme, spre deosebire însă de perturbarea majoră pe care ameninţă să o provoace tarifele mai mari.
Transportul aerian, care este strâns legat de economie şi avansul clasei mijlocii cu venituri disponibile, s-a dovedit în mod frecvent rezistent la şocuri, a spus Da Costa.
În cazul avioanelor monoculoar, cum sunt aparatele din familia A320 neo şi Boeing 737 MAX, şi care reprezintă cea mai mare parte a livrărilor de avioane de pasageri, Airbus şi-a îmbunătăţit estimările cu 2%. Grupul european se aşteaptă ca 34.250 de astfel de aparate să fie livrate în următorii 20 de ani. De asemenea, Airbus şi-a îmbunătăţit, cu 3%, şi estimările privind livrările de avioane de pasageri de tip wide-body, până la 8.200 de avioane. Unul dintre motive este şi acela că piaţa avioanelor capabile să zboare pe distanţe mari este aşteptată să crească ca urmare a cererii venite din partea transportatorilor din zona Golfului, conform sursei citate.
Grupul Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri, şi mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni. Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România şi Premium Aerotec în Braşov şi Airbus Defense and Space în Bucureşti.