ANUNŢ DE SELECŢIE PENTRU OCUPAREA A 3 (TREI) POSTURI DE MEMBRU ÎN CONSILIUL DE SUPRAVEGHERE AL SOCIETĂŢII DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE ÎN HIDROCENTRALE HIDROELECTRICA S.A.

Media-Advertising / 30 iulie, 10:00

Acest proces de selecţie se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare (O.U.G. nr.109/2011) şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (H.G. nr. 639/2023).

CONDIŢII GENERALE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAŢI

Candidaţii pentru toate posturile de membru în Consiliul de supraveghere trebuie să întrunească în mod obligatoriu şi cumulativ, următoarele condiţii:

a)nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 4, art. 12. alin (3), art. 30 alin. (9) sau art. 36 alin (7) din O.U.G nr.109/2011;

b)nu se află în situaţia prevăzută la art.169 alin. (10) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare;

c)nu se afla în situaţia prevăzută în art. 731 din Legea nr. 31/1990 a societăţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;sunt apţi din punct de vedere medical;

d)sunt apţi din punct de vedere medical;

e)au capacitate deplină de exerciţiu;

f)au studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani;

g)au cel puţin 10 ani vechime în muncă;

h)deţin experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome;

i)au minim 5 ani de experienţă de administrare, conducere, management sau coordonare în cadrul unor entităţi publice sau private;

j)îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de OUG nr.109/2011 şi de HG nr.639/2023.

CONDIŢII SPECIFICE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAŢI:

MEMBRU A ( 3 posturi)

Pentru postul de Membru A, este necesar:

-să aibă studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani;

-să aibă cel puţin 10 ani vechime în muncă;

-să deţină experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome;

-să aibă minim 5 ani de experienţă de administrare, conducere, management sau coordonare în cadrul unor entităţi publice sau private.

CRITERII DE SELECŢIE

Criteriile de selecţie sunt diferenţiate în următoarele grupe:

Competenţe-competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competenţe profesionale de importanţă strategică, competenţe de guvernanţă corporativă, competenţe sociale şi personale, experienţă pe plan local şi internaţional, competenţe şi restricţii specifice pentru funcţionarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice, aliniere cu scrisoarea de aşteptări;

Trăsături- reputaţie personală şi profesională, integritate, independenţă, expunere politică, abilităţi de comunicare interpersonală, viziune;

Alte criterii-rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director, înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar, criterii de gen.

MODALITATEA DE EVALUARE A CRITERIILOR DE SELECTIE

Evaluarea candidaţilor se face prin analiza documentară a documentelor din dosarul de candidatură, analiza informaţiilor suplimentare faţă de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecţie şi nominalizare, în scris, pentru a revizui, îmbunătăţi şi valida acurateţea punctajului, verificarea referinţelor oferite de candidaţi, verificarea activităţii desfăşurate anterior de candidaţi, analiza declaraţiei de intenţie si integrarea rezultatelor analizei declaraţiilor de intenţie formulate pe baza Scrisorii de Aşteptări de către candidaţi, analiza răspunsurilor candidaţilor la întrebările adresate de membrii comisiei de selecţie si nominalizare si observarea comportamentală a candidaţilor pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecţie, prin raportare la profilul consiliului, profilul candidatului şi prin raportare la indicatorii ce descriu competenţele care sunt criterii de selecţie a candidaţilor conform documentelor anterior menţionate şi interviul organizat având în vedere dosarul de candidatură, profilul candidatului, profilul consiliului, declaraţia de intenţie a candidatului.

DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ

În conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Comisiilor de Selecţie şi Nominalizare a Candidaţilor pentru posturile de membri în cadrul consiliilor de administraţie/supraveghere ale întreprinderilor publice din subordinea/sub autoritatea Ministerului Energiei, aprobat prin Ordinul Ministrului Energiei nr. 1359/18.09.2024, dosarul de candidatură se depune până la data-limită de 01.09.2025,ora 16:00, în format letric (pe suport de hârtie) la Registratura Generală a Ministerului Energiei, din Bucureşti, str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, Bucureşti, cod poştal 010013 şi, în mod obligatoriu, în format electronic, la adresa instituţională a Comisiei de selecţie şi nominalizare selectie.hidroelectrica@energie.gov.ro

Dosarul în format letric

Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis şi sigilat, pe care se va menţiona următorul text: „Candidatură MEMBRU A al S.P.E.E.H. Hidroelectrica S.A”

Dosarul în format electronic

Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail selectie.hidroelectrica@energie.gov.ro , cu menţiunea în subiectul mesajului a următorului text: „MEMBRU A al S.P.E.E.H. Hidroelectrica S.A [Numele şi Prenumele candidatului]”.

Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:

Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină, în mod obligatoriu, numele şi prenumele candidatului (de exemplu „CV Popescu Ion”).

Formularele F1-F5 şi CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise ca fişier de tip PDF (extensie .pdf), cât şi ca fişier editabil (extensie .docx).

Copiile documentelor solicitate vor fi scanate si transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele şi prenumele candidatului - de exemplu ”Diploma licenţă Popescu Ion” sau ”Extras REGES Popescu Ion”.

Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicaţii de transfer de fişiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicaţii similare) - în cazul în care dimensiunea dosarului depăşeşte capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate.

Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeaşi dată şi oră stabilite pentru depunerea dosarului de candidatură în format fizic.

Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română. Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoţită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.

Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.

DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII

Dosarele de candidatură vor conţine în mod obligatoriu următoarele documente:

1. Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);

2. curriculum vitae tehnoredactat, datat şi semnat care va include informaţii detaliate privind activitatea anterioară şi cea desfăşurată în prezent, cu intervale de timp sub forma ZZ/LL/AAAA pentru fiecare formă exercitată, inclusiv denumirea angajatorilor şi natura activităţilor desfăşurate de aceştia, funcţiile deţinute, cu evidenţierea acelor activităţi care se înscriu în sfera funcţiei pentru care candidează, precum şi alte informaţii relevante legate de entităţile în care persoana fizică a deţinut sau deţine responsabilităţi de conducere. Informaţiile cuprinse în curriculum vitae trebuie să fie relevante din perspectiva nivelului de cunoştinţe, aptitudini şi experienţă pe care persoana respectivă le deţine;

3. Adeverinţă medicală emisă de medicul de familie, in termenul de valabilitate;

4. Certificatul de cazier judiciar, in termenul de valabilitate;

5. Certificatul de cazier fiscal, în termenul de valabilitate;

6. Copii:

a. Copia actului de identitate;

b. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;

c. Copia diplomei de licenţă sau echivalentă;

d. Copii ale diplomelor de absolvire a alor cicluri de studii universitare (dacă este cazul) - alte programe de licenţă, programe de master, doctorat, MBA.

Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;

e. Copii ale documentelor care dovedesc experienţa profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă dacă este cazul), contracte de mandat/management, adeverinţe eliberate de angajatori, certificat constatator eliberat de ONRC, documente din care să reiasă rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director, documente din care să reiasă ca este autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia sau ca deţine experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public (daca este cazul), alte documente însuşite prin semnătură şi ştampilă de emitent care să ateste contribuţia directă a candidatului la îmbunătăţirea performanţelor financiare ale societăţilor pe care le-a administrat/ condus, dovada înscrierii în corpul administratorilor independenţi (dacă este cazul).

7. Formulare:

a. F1 - Cererea de înscriere;

b. F2 - Declaraţie pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informaţiilor prezentate în dosar..

c. F3 - Acordul cu privire la obţinerea de date în vederea verificării

informaţiilor.

d. F4 - Consimţământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.

e. F5 - Declaraţia de interese

Documentele necesare în procesul de recrutare şi selecţie, precum şi modelele de formulare se regăsesc pe site-ul Autorităţii publice tutelare-Ministerul Energiei (https://energie.gov.ro/ministerul-energiei/, accesând secţiunile Despre noi-GUVERNANŢĂ CORPORATIVĂ ME-Procedură de recrutare şi selectare a membrilor consiliului de administraţie/supreveghere-Selectia candidaţilor pentru pozitiile de membri în Consiliul de supraveghere al S.P.E.E.H. Hidroelectrica S.A. şi al Societăţii S.P.E.E.H. Hidroelectrica S.A. ( https://www.hidroelectrica.ro/article/12)

ALTE INFORMAŢII

a. Comunicarea cu candidaţii

Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus.

b. Protecţia datelor personale

Acest proces de recrutare şi selecţie descris în detaliu mai sus, se va desfăşura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Ministerului Energiei, str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, Bucureşti, cod poştal 010013 sau la telefon 0374.496.825, 0374.496.821.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0770
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3974
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4594
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8792
Gram de aur (XAU)Gram de aur470.9900

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb