Moartea lui Giorgio Armani, la doar câteva zile înainte de a sărbători 50 de ani de existenţă a casei sale de modă, deschide o nouă etapă pentru imperiul de lux construit de designer, relatează AFP, care afirmă cele ce urmează. Cu peste 600 de magazine în întreaga lume, 9.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 2,3 miliarde de euro în 2024, grupul Armani a rămas până acum o raritate: independent de marile conglomerate ale industriei.
Succesiunea, pregătită de mult timp, va fi gestionată prin Fundaţia „Giorgio Armani” şi de apropiaţii săi, între care se află nepoatele Silvana şi Roberta Armani, nepotul Andrea Camerana, sora Rosanna Armani şi mâna sa dreaptă, Leo Dell'Orco. Într-un interviu recent pentru Financial Times, Armani descria această etapă drept „o tranziţie progresivă a responsabilităţilor”.
Considerat unul dintre cei mai bogaţi italieni, cu o avere estimată la 11,8 miliarde de dolari, Armani a extins brandul dincolo de modă, către hoteluri, restaurante, imobiliare şi sport, rămânând simbolul unui lux discret şi universal. Moştenirea sa ridică însă întrebări privind direcţia viitoare a grupului, într-un moment de încetinire globală pe piaţa de lux, afectată de tensiuni geopolitice şi de scăderea consumului.
Opinia Cititorului