Abonament gratuit
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”

Artprint S.A., drumul de la o firmă de familie la o companie a secolului XXI

A.I.G.
Comunicate de presă /

Puţine companii dintre cele înfiinţate în anul 1990 mai activează astăzi pe piaţa românească. Una dintre ele este tipografia Artprint, care a reuşit să treacă de toate valurile unei industrii complicate, a cărei viabilitate a fost pusă la un moment dat, la îndoială, a trecut prin toate fazele adolescenţei economiei româneşti, ajungând, astăzi, mai aproape de maturitate.

Artprint a parcurs drumul de la o companie de familie la o societate pe acţiuni. A fost o consolidare care a venit în timp şi care îşi arată roadele. În special datorită investiţiilor realizate în perioada 2015-2017, care au inclus achiziţii de utilaje noi, performante, în valoare de 2,5 milioane euro şi, totodată, un proces de preluare a comenzilor unor firme aflate în dificultate economică. Nu a fost o preluare ostilă, ci una de piaţă. Era un moment complicat din punct de vedere economic, efectele crizei economice din anul 2009 începeau să se atenueze, dar multe companii erau vlăguite de anii complicaţi prin care fuseseră obligate să treacă. Slăbiciunile erau tot mai vizibile şi doar cei mai puternici au rezistat şi s-au consolidat pe piaţă. A fost şi cazul companiei Artprint S.A. Pentru tipografii, ca şi pentru multe alte companii, comenzile sunt esenţiale. Din acest punct de vedere, managementul companiei Artprint S.A. a făcut să coincidă perioada investiţiilor cu cea a unor noi comenzi de lucru.

Investiţiile şi dezvoltarea comercială au dus la creşterea companiei care se vede cel mai bine în cifre. Artprint S.A. va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri estimată la 35 de milioane de lei, în creştere cu 45% faţă de anul trecut. Profitul net va ajunge, în anul 2019, la 1,5 milioane lei, mai mult cu 90% faţă de anul 2018.

Firma trece la un alt nivel. Compania Artprint S.A. lansează luna aceasta o emisiune de obligaţiuni de 4 milioane de lei cu scadenţă la trei ani, care se va derula prin intermediul societăţii de servicii de investiţii financiare Goldring S.A.

Care sunt motivele pentru care Artprint S.A. a decis să apeleze la finanţarea printr-o emisiune de obligaţiuni? "Creşterea rapidă a companiei este intensivă în capital de lucru, iar finanţarea firmei s-a făcut până acum prin contracte de leasing şi împrumuturi bancare. Avem deschisă o linie de credit pentru capital de lucru de un milion de euro. Dar, băncile nu sunt dispuse totdeauna să susţină creşterea unei companii. Ne-am hotărât să diversificăm resursele de finanţare şi să ne îndreptăm către piaţa de capital. Vrem să lansăm o emisiune de obligaţiuni pe care ne propunem să o listăm. Pasul următor va fi să ne pregătim listarea companiei, mai întâi pe segmentul AERO, şi apoi, eventual, pe piaţa principală", declară Cezar Răsuceanu, acţionarul principal al Artprint S.A.

Este o criză a forţei de muncă în industria poligrafică? "Este, dar am înţeles că oamenii sunt resursa cea mai valoroasă a companiei. Artprint S.A. are 140 de angajaţi, iar în perioada anterioară tehnologizării aveam 120. Aşadar, chiar şi în condiţiile introducerii de noi tehnologii, numărul de salariaţi a crescut, la fel ca producţia care a avansat cu 250% faţă de anul 2015. Dincolo de plata corectă a salariului sau de acordarea tichetelor de masă, respectăm concediile de odihnă, sărbătorile legale şi acordăm tichete cadou pentru copiii salariaţilor cu ocazia Sărbătorilor. Este interesant că unii dintre angajaţi au ieşit la pensie din firmă având peste 20 de ani de activitate în companie", arată Cezar Răsuceanu.

Dar, o companie, oricât de performantă ar fi, nu poate fi desprinsă total de evoluţia industriei în care activează. Din acest punct de vedere, industria poligrafică este, în ultimii ani, în creştere. O creştere susţinută de doi piloni importanţi: industria de carte şi tipăriturile comerciale, cum sunt pliantele, cataloagele şi alte produse conexe.

Vânzările de carte s-au aflat în expansiune o dată cu creşterea puterii de cumpărare şi cu dezvoltarea marilor retaileri moderni, precum Cărtureşti sau Diverta, respectiv dezvoltarea magazinelor online cum sunt Libris.ro, Librarie.net sau Elefant.ro. De asemenea, interesul publicului creşte substanţial şi în ceea ce priveşte cărţile ştiinţifice şi educative. Ceea ce înseamnă că dezvoltarea pieţei de carte va susţine şi societăţile tipografice.

Artprint S.A. este pregătită să se împrumute de pe piaţă. Compania a primit, anul acesta, "Certificatul de excelenţă financiară" din partea Coface şi a Camerei de Comerţ şi Industrie a României, o certificare care atestă situaţia financiară bună şi comportamentul corect faţă de furnizori, bănci sau stat. Compania are un auditor extern, ceea ce arată, încă o dată, că Artprin S.A. implementează principiile guvernanţei corporative.(C)

Evoluţia cifrei de afaceri a companiei Artprint SA

An / Cifra de afaceri (milioane lei)

2015 - 9,50

2016 - 12,50

2017 - 17,50

2018 - 24,50

2019 - 35,00

Estimare Artprint

(C)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa FONDURI EUROPENE
DTLAWYERS
BTPay
ADAMA

Curs valutar BNR

29 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1588
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4016
Gram de aur (XAU)Gram de aur251.2556

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

AAGES GROUP
syngenta
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie