Compania americană Bechtel are nevoie de încă 250 milioane euro pentru a finaliza lucrările la tronsonul de autostradă Turda-Gilău (Cluj), a declarat, duminică, responsabilul pentru comunicare, în România, al companiei, Bogdan Sgârcitu.
"Suma care ar mai fi necesară pentru finalizarea celor 42 de km se ridică la circa 250 milioane euro. Nu vom putea însă finaliza la termenul stabilit cele două noduri rutiere de pe acest tronson, dar, pentru ca circulaţia să fie deschisă în acest an, pot fi găsite soluţii temporare de deviere a circulaţiei", a spus reprezentantul Bechtel.
Acesta a precizat că nici la ora actuală statul român nu a predat întreg amplasamentul, mai exact 21 de utilităţi nefiind încă mutate de pe traseul autostrăzii.
Potrivit Bechtel, stadiul lucrărilor pe cei 42 de km este destul de avansat, 18 km fiind deja asfaltaţi, iar 12 km sunt gata de asfaltare. Toate lucrările efectuate până acum la acest tronson de către compania Bechtel au fost certificate de autorităţi.
În ceea ce priveşte celălalt tronson al autostrăzii pe care Bechtel a demarat lucrările, Suplacu de Barcău - Borş, Bechtel a solicitat alocarea unor sume pentru consolidarea unor lucrări, având în vedere că circa 300 de muncitori, care trebuiau să lucreze la acest tronson, se află în şomaj tehnic. Tronsonul respectiv nu a fost inclus în acest an în buget, din cauza crizei, iar Bechtel realizează doar lucrări de conservare.
Situaţia tronsonului de autostradă Târgu Mureş - Braşov, pe care statul român vrea să-l scoată din nou la licitaţie, considerând că preţul contractului cu Bechtel este prea mare, va fi clarificată în a doua parte a acestui an, au precizat reprezentanţii companiei americane.
Compania Bechtel lucrează, în prezent, pe două tronsoane, respectiv Câmpia Turzii - Gilău (52 de kilometri) şi Suplacu de Barcău - Borş (64 de kilometri).
În 2009, ar trebui să fie demarate lucrările pe alte două tronsoane, respectiv Cluj - Mihăileşti şi Mihăileşti - Suplacu de Barcău.
Autostrada Transilvania, proiect împărţit în opt tronsoane, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind 2013 - 2014.