Comisia Europeană a anunţat vineri că a aplicat o amendă de 2,95 miliarde de euro gigantului Google pentru practici anticoncurenţiale în sectorul tehnologiilor publicitare, transmite presa internaţională.
Executivul comunitar susţine că, din 2014 şi până în prezent, Google şi-a favorizat propriile servicii de tehnologie pentru afişarea reclamelor online, în detrimentul rivalilor, al agenţilor de publicitate şi al editorilor. Compania are la dispoziţie 60 de zile pentru a comunica Bruxelles-ului intenţiile sale de conformare.
„Pieţele digitale există pentru a servi oamenii şi trebuie să se bazeze pe încredere şi echitate. Google trebuie să prezinte o soluţie serioasă pentru a remedia conflictele de interese, iar dacă nu o va face, nu vom ezita să impunem măsuri corective severe”, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Teresa Ribera.
Măsura vine pe fondul presiunilor politice generate de preşedintele SUA, Donald Trump, care a avertizat că Uniunea Europeană va suporta consecinţe economice dacă sancţionează marile companii tehnologice americane. Iniţial, decizia urma să fie anunţată luni, dar a fost amânată din cauza preocupărilor legate de posibile tarife impuse exporturilor auto europene.
Google a criticat decizia şi a anunţat că va face apel. „Aceasta impune o amendă nejustificată şi modificări care vor afecta mii de întreprinderi europene, îngreunându-le posibilitatea de a genera venituri. Alternativele la serviciile noastre sunt mai numeroase ca niciodată”, a afirmat Lee-Anne Mulholland, vicepreşedinte al companiei.
Este a patra amendă majoră aplicată de Bruxelles companiei americane, după cele de 4,3 miliarde de euro în 2018, 2,42 miliarde de euro în 2017 şi 1,49 miliarde de euro în 2019.