Comisia Europeană a anunţat vineri că a aplicat o amendă de 2,95 miliarde de euro gigantului Google pentru practici anticoncurenţiale în sectorul tehnologiilor publicitare, transmite presa internaţională.
Executivul comunitar susţine că, din 2014 şi până în prezent, Google şi-a favorizat propriile servicii de tehnologie pentru afişarea reclamelor online, în detrimentul rivalilor, al agenţilor de publicitate şi al editorilor. Compania are la dispoziţie 60 de zile pentru a comunica Bruxelles-ului intenţiile sale de conformare.
„Pieţele digitale există pentru a servi oamenii şi trebuie să se bazeze pe încredere şi echitate. Google trebuie să prezinte o soluţie serioasă pentru a remedia conflictele de interese, iar dacă nu o va face, nu vom ezita să impunem măsuri corective severe”, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Teresa Ribera.
Măsura vine pe fondul presiunilor politice generate de preşedintele SUA, Donald Trump, care a avertizat că Uniunea Europeană va suporta consecinţe economice dacă sancţionează marile companii tehnologice americane. Iniţial, decizia urma să fie anunţată luni, dar a fost amânată din cauza preocupărilor legate de posibile tarife impuse exporturilor auto europene.
Google a criticat decizia şi a anunţat că va face apel. „Aceasta impune o amendă nejustificată şi modificări care vor afecta mii de întreprinderi europene, îngreunându-le posibilitatea de a genera venituri. Alternativele la serviciile noastre sunt mai numeroase ca niciodată”, a afirmat Lee-Anne Mulholland, vicepreşedinte al companiei.
Este a patra amendă majoră aplicată de Bruxelles companiei americane, după cele de 4,3 miliarde de euro în 2018, 2,42 miliarde de euro în 2017 şi 1,49 miliarde de euro în 2019.
Opinia Cititorului