Constructori auto majori, acuzaţi în Marea Britanie că au trişat testele de emisii diesel

A.F.
Internaţional / 14 octombrie, 07:34

Constructori auto majori, acuzaţi în Marea Britanie că au trişat testele de emisii diesel

Unele dintre cele mai mari companii auto din lume sunt acuzate că au manipulat testele de emisii diesel, preferând ”să trişeze decât să respecte legea”, au declarat luni avocaţii celor peste 1,6 milioane de reclamanţi, la începutul unui proces de proporţii istorice la Înalta Curte din Londra, relatează Reuters.

La un deceniu după scandalul ”Dieselgate” al grupului Volkswagen, care a costat gigantul german peste 32 de miliarde de euro, proprietarii de vehicule diesel produse între 2012 şi 2017 de Mercedes-Benz, Ford, Nissan, Renault, Peugeot şi Citroën (ultimele două deţinute de Stellantis) acuză producătorii că au folosit dispozitive ilegale pentru a înşela testele oficiale de poluare.

Potrivit reclamanţilor, aceste aşa-numite ”defeat devices” detectau momentul în care maşinile erau testate şi ajustau automat emisiile de oxizi de azot (NOx) pentru a se încadra în limitele legale, în timp ce, în condiţii reale de circulaţie, nivelurile de poluare ar fi fost de până la 12 ori mai mari.

Avocaţii reclamanţilor susţin că aceste practici au avut un impact semnificativ asupra mediului şi că proprietarii de vehicule au dreptul la compensaţii financiare. În total, valoarea pretenţiilor este estimată la 6 miliarde de lire sterline (aproximativ 8 miliarde de dolari).

Producătorii neagă acuzaţiile, susţinând că sistemele de control al emisiilor sunt calibrate diferit în funcţie de condiţiile de funcţionare şi că există ”motive tehnice şi de siguranţă justificate” pentru aceste variaţii. Ei resping, de asemenea, orice asemănare cu cazul Volkswagen din 2015.

Procesul actual va analiza un eşantion de 20 de vehicule diesel fabricate de cele cinci companii şi va stabili dacă acestea conţineau dispozitive interzise.

Verdictul este aşteptat în 2026, iar decizia va avea efect obligatoriu şi pentru alte 800.000 de cereri similare, depuse împotriva altor mărci, precum BMW şi Vauxhall/Opel.

Avocatul reclamanţilor Tom de la Mare a afirmat că producătorii au făcut ”o alegere conştientă” de a pune confortul clienţilor mai presus de protecţia mediului, în timp ce avocaţii constructorilor susţin că reclamanţii sunt ”orbiţi de umbra lungă” a scandalului Volkswagen şi că reglementările privind emisiile implică inevitabile compromisuri tehnice.

Cazul ar putea deveni una dintre cele mai importante acţiuni colective din istoria juridică britanică, cu potenţialul de a remodela responsabilitatea industriei auto faţă de standardele de mediu din Europa.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0861
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4167
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4698
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7988
Gram de aur (XAU)Gram de aur567.6303

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
sustenlandia.com
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb