CORESPONDENŢĂ DE LA NISIPURILE DE AUR Lucian Bădîrcea, IRI Travel: „Trecerea la moneda euro nu va aduce scumpiri exagerate în Bulgaria”

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 1 octombrie

Lucian Bădîrcea, IRI Travel: „Trecerea la moneda euro nu va aduce scumpiri exagerate în Bulgaria”

English Version

Trecerea Bulgariei la euro de la 1 ianuarie 2026 nu va avea o influenţă puternică asupra preţurilor din turism din ţara vecină, a afirmat, recent, Lucian Bădîrcea, CEO al companiei IRI Travel, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la Prestige Deluxe Hotel Aquapark Club din staţiunea Nisipurile de AUR.

Lucian Bădîrcea a precizat: „Am vorbit zilele acestea cu mai mulţi parteneri bulgari ai companiei noastre despre trecerea la euro, dar operatorii din turism din ţara vecină consideră, deocamdată, că nu vor fi afectaţi. Asta deoarece ei oricum sunt plătiţi în euro din companiile din România, iar preţurile apar şi acum în leva şi în euro. Cu alte cuvinte, trecerea Bulgariei la moneda euro la 1 ianuarie 2026 va fi prea puţin sesizabilă pentru operatorii din turism din ţara vecină. Ei îşi vor primi banii ca şi până acum şi de aceea am insistat să nu mărească preţurile foarte mult. Va fi o uşoară diferenţă ca în fiecare an, dar să nu fie justificată cumva de această trecere la o nouă monedă, pentru că ei oricum îşi primeau plata în euro. Acum, orice ţară care trece la moneda euro experimentează această creştere uşoară de preţuri. Din ce am înţeles, toată lumea încearcă să crească acum în perioada asta preţurile pentru a fi la nivelul care trebuie în momentul din ianuarie 2026. Dar noi am sfătuit hotelierii să nu exagereze, să rămână cumva într-o marjă de creştere cuprinsă între 5% şi maximum 10%, pentru a avea vânzări şi la anul. Este interesul lor să-şi ocupe hotelurile, să nu existe o diferenţă foarte mare de preţuri, pentru că oricând turiştii pot găsi alternative”.

Lucian Bădîrcea, IRI Travel: „Trecerea la moneda euro nu va aduce scumpiri exagerate în Bulgaria”

Mai mult, CEO-ul companiei IRI Travel a atras atenţia că o majorare excesivă a preţurilor îi va împinge pe turişti să se reorienteze către alte meleaguri.

„Adică există Grecia, există Turcia şi România, şi în astfel de cazuri poate să intervină psihologia maselor, să zicem aşa a turistului român, care poate percepe această majorare excesivă pusă pe seama trecerii la moneda euro ca un semnal pentru o întoarcere către turismul din ţară, spre litoralul românesc. Noi, având încă moneda noastră naţională, preţurile ar putea să li se pară mai mici şi atunci ei, cu siguranţă, sau unii dintre ei, se vor reorienta, nu vor mai alege Bulgaria, vor merge spre România sau cei care plătesc în euro s-ar putea îndrepta spre Grecia sau Turcia. Deci de aceea noi i-am sfătuit pe partenerii noştri, pe turoperatorii bulgari să încerce să vorbească cu managerii hotelurilor să menţină acelaşi preţ şi aceleaşi tarife în anull 2026 pentru a nu destabiliza piaţa. Până la urmă este în interesul lor. Noi îi promovăm, bineînţeles, vindem, dar noi ca agenţie turoperatoare putem să ne adaptăm, putem să ne orientăm spre destinaţii care sunt căutate. Dar normal, vrem să continuăm tradiţia noastră turistică în Bulgaria şi ei au înţeles lucrul ăsta şi nu cred că vor risca să-şi mărească foarte mult preţurile pentru că nu există motive reale”, a spus Lucian Bădîrcea.

Cu alte cuvinte, România ar putea transforma într-un avantaj momentul trecerii Bulgariei la moneda euro dacă vor creşte tarifele la hotelurile din ţara vecină, cu condiţia ca operatorii de turism de pe litoralul nostru să ofere un raport corect calitate-preţ şi să valorifice factorul psihologic.

Colaborare româno-bulgară la Prestige Deluxe Hotel Aquapark Club

Acest principiu al echilibrului între calitate şi preţ se reflectă în modul în care sunt gestionate relaţiile cu hotelurile de top, iar exemplul complexului Prestige Deluxe Hotel Aquapark Club din Nisipurile de Aur este definitoriu. Lucian Bădîrcea descrie această colaborare ca pe un model de parteneriat sănătos: „Am întâlnit aici la Prestige un om vizionar, un proprietar al hotelurilor care a înţeles în adevăratul sens al cuvântului logica relaţiei parteneriale între hotel şi agenţia turoperatoare. Drept dovadă, acest lucru s-a regăsit şi în rezultatele excepţionale pe care complexul Prestige le are, în sensul că e cel mai bine vândut hotel din Nisipurile de Aur”.

Secretul succesului nu stă doar în infrastructură şi servicii, ci şi în atitudine şi adaptabilitate, un mix pe care Angelica Chirică, director de marketing pentru piaţa românească, îl sintetizează cu claritate: „Raportul calitate-preţ este cel real. Noi oferim exact ceea ce suntem şi avem oferta all inclusive pe tot parcursul zilei. Barurile se deschid la 7:30 dimineaţa, se închid seara la 11:00. Dacă cerinţa este mare, programul se poate prelungi. Programul de masă este unul lejer. Turiştii se pot relaxa. Avem terasele care sunt la dispoziţia turiştilor, atât pe marginea piscinei, cât şi în alte zone ale hotelului. Copiii sunt o componentă importantă pentru noi şi de aceea avem animatori care îi implică pe cei mici pe tot parcursul zilei în diferite activităţi. De aceea, copiii care vin la noi în hotel nu se plictisesc. La fel şi adulţii au program. Dar un punct important este colaborarea cu compania IRI Travel care ne sprijină pentru ca în tot sezonul estival gradul de ocupare a celor 475 de camere din cele două unităţi de cazare să fie 100%. Iar cel puţin jumătate dintre ele sunt ocupate de turişti români. De aceea avem chiar animatori care vorbesc limba română şi care îşi adaptează programul în funcţie de turiştii majoritari. Noi încercăm să oferim aceleaşi servicii pentru toţi turiştii, dar majoritatea câştigă întotdeauna”.

Nu este întâmplător că gradul de ocupare rămâne constant ridicat şi că mulţi dintre români aleg să revină, atraşi nu doar de ofertă, ci şi de sentimentul de siguranţă şi sprijin. „În hotelurile Prestige, sunt foarte mulţi români şi sunt perioade în care 75% din camere sunt ocupate de conaţionalii noştri. Mulţi dintre ei vin pentru că ştiu că au suport românesc, pentru că nu toată lumea ştie să vorbească limba engleză. Iar în timpul sezonului estival pot să apară o mulţime de proleme: nu le place tipul de cameră, se întâmplă ceva, vor o schimbare. Când nu te poţi înţelege cu recepţia, este foarte greu să mai revii anul viitor în acelaşi loc. Cauţi să te duci într-o locaţie în care ştii că ai fost ajutat şi probabil acesta este un motiv pentru care ei revin într-un număr atât de mare aici, la hotelurile Prestige, deoarece au înţeles că au un reprezentant în limba română, nu doar animatori în limba română. Important este să fie cineva la recepţie, să te ajute când eşti cu copiii şi vrei să te cazezi mai repede, sau atunci când ai o nevoie. Practic îţi oferă acea siguranţă că indiferent ce se întâmplă există cineva care vorbeşte limba română şi te poate ajuta în orice moment, inclusiv asigurând traducerea dacă ai nevoie de medic, dacă îţi pierzi actele de identitate, etc.”, a subliniat Lucian Bădîrcea, CEO-ul IRI Travel.

Vacanţele în staţiunile de schi, prin ochii specialiştilor din cadrul IRI Travel

Aceeaşi combinaţie de cunoaştere profundă a pieţei şi de orientare spre soluţii se regăseşte şi în domeniul vacanţelor de iarnă, unde IRI Travel a reuşit să fie un pionier pe piaţa românească.

Cristina Bădîrcea, manager al IRI Travel, vorbeşte despre acest segment cu autoritatea unui agent de turism care a construit această piaţă de la zero: „Compania noastră este promotorul acestor vacanţe la schi. Noi am adus pe piaţa din România sejururile la schi, le-am făcut mult mai cunoscute decât erau înainte. Aproximativ 90% dintre hotelurile pe care le avem în ofertă au fost vizitate şi experimentate de turiştii noştri de-a lungul anilor. Interesul era foarte mare până în pandemie pentru acest tip de vacanţă prin agenţii de turism. Interesul a rămas la fel, dar noua eră a tehnologiei a făcut ca turiştii cumva să-şi găsească mai simplu aceste tipuri de vacanţe. Interesul este crescut, primim solicitări şi cumva turiştii ne percep ca o agenţie care ştie, are cunoştinţe despre cum să organizeze acest tip de vacanţă. Sunt multe elemente, nu este o vacanţă simplă ca la mare. Trebuie să ai cunoştinţe ca să poţi să faci acest tip de turism, deoarece turiştii solicită diverse tipuri de schi-pass, diverse servicii conexe. Nu se duc doar la schi. Hotelul trebuie să fie construit aproape de pârtie, trebuie să ai nişte cunoştinţe în acest domeniu şi atunci noi îi ajutăm şi le găsim varianta cea mai bună. În Austria, bineînţeles, se duc cei mai mulţi dintre ei. După care urmează Bulgaria pentru că este mai aproape şi a dezvoltat pârtii foarte bune în staţiunile de schi Bansko, Borovets şi Pamporovo. Italia era foarte puţin cunoscută în privinţa domeniului schiabil, dar noi o recomandăm, pentru că sunt pârtii foarte bune şi preţuri mai mici decât în Austria. Iar în Italia beneficiul ar fi că marea majoritatea hotelurilor au şi o zonă spa, ceea ce în Austria este considerat un element de lux şi atunci tariful este mult mai mare pentru o vacanţă la un hotel care are piscină şi saună. Preţurile sunt foarte mari în Austria, pe când în Italia schiul pare o normalitate, e un preţ mai accesibil şi atunci încercăm să trimitem turiştii şi spre această destinaţie care nu este mai prejos, deoarece are foarte mulţi kilometri de pârtii şi beneficiază şi de servicii spa incluse în preţ”.

Dincolo de ofertă, cheia succesului stă în expertiză şi în capacitatea de a înţelege nevoile complexe ale acestui tip de vacanţă.

„Cunoaştem foarte bine destinaţiile de schi. Am schiat în Austria, Italia, Franţa, am experimentat cam tot ce înseamnă vacanţă la schiat. Suntem singura agenţie de turism din România care în anii 2006 până în criza financiară trimitea numai de Revelion peste 5000 de turişti în Austria, cu mii de camere luate în garanţie, adică preplătite. Ne asumam această responsabilitate şi reuşeam de fiecare dată să ne ocupăm în toată zona Austriei şi Italiei. Mai mult, în perioadele respective mergeam şi am mers împreună în infotripuri dedicate cunoaşterii zonelor respective. (...) Există tipuri de vacanţă în care poţi să experimentezi într-o săptămână şase zile de schi, cu ski-pass pe fiecare zonă”, a punctat Lucian Bădîrcea, CEO-ul IRI Travel.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa BURSA “Energia în priză”
rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0811
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3247
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4253
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8159
Gram de aur (XAU)Gram de aur528.0976

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
immromania.eu
investenergy.ro
world-nuclear-exhibition.com
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb