CORESPONDENŢĂ DIN FRANŢA Strasbourg sub teroare

George Marinescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 20 octombrie 2023

În urma deciziei prefectului Josiane Chevalier, 75 de persoane radicalizate din punct de vedere islamic sunt nevoite să se prezinte zilnic în această perioadă la Prefectură şi sunt puse sub supraveghere. În fotografie sunt circa 40 de persoane care au venit la Prefectura din Strasbourg în urma ordinului prefectului.

În urma deciziei prefectului Josiane Chevalier, 75 de persoane radicalizate din punct de vedere islamic sunt nevoite să se prezinte zilnic în această perioadă la Prefectură şi sunt puse sub supraveghere. În fotografie sunt circa 40 de persoane care au venit la Prefectura din Strasbourg în urma ordinului prefectului.


English Version

Strasbourg trăieşte o teroare, teroarea definindu-se şi prin ameninţare, nu neapărat prin terorism în exerciţiu. Lumea este în alertă şi face orice ca să prevină acte de terorism. Toată săptămâna m-am aflat în Strasbourg, într-o deplasare jurnalistică la Parlamentul European. Mai am câteva ore până la zborul Tarom programat pentru întoarcerea în ţară. Ieri (miercuri), aeroportul din Strasbourg a fost evacuat din cauza unei alarme cu bombă. Alarmă falsă, din fericire. Cu o zi înainte, două licee din metropola Strasbourg au fost evacuate tot din cauza unor anunţuri anonime privind prezenţa unor bombe în instituţiile de învăţământ. Anunţuri false, dar autorităţile de la Strasbourg sunt obligate să ia în calcul orice. Astfel că, în urma deciziei prefectului Josiane Chevalier, 75 de persoane radicalizate din punct de vedere islamic sunt nevoite să se prezinte zilnic în această perioadă la Prefectură şi sunt puse sub supraveghere. Miercuri se aflau în faţa Prefecturii, la coadă, vreo 40 de persoane din cele ce trebuie verificate zilnic.

Strasbourg sub teroare

În această perioadă, în staţiile de autobuz şi tramvai, la gară şi la aeroport, apar pe monitoare mesaje cu ce trebuie să faci când ţi se pare ceva suspect, numărul pentru apelul de urgenţă şi îndemnul să îi contactezi pe militari, conform planului Vigipirate, adică pe cei din forţele speciale franceze care intervin în cazul în care există suspiciuni de atentat terorist sau ameninţare teroristă. Mai mult, pe site-ul Prefecturii şi pe monitoarele din staţii apare mesajul privind faptul că în Franţa a fost ridicat gradul de risc la nivelul de atentat urgent.

Iar ameninţările s-au înmulţit în această săptămână în Franţa, unde există o comunitate arabă sau musulmană importantă, din ai cărei membri o parte s-a radicalizat islamic şi susţine ideile Hamas şi Hezbollah. Ameninţările din aceste zile au avut loc după ce, săptămâna trecută, un islamist a comis atentatul de la liceul din Arras, unde a ucis un profesor şi a rănit câteva persoane.

Strasbourg sub teroare

După Arras a urmat Bruxelles, cu suporterii suedezi ucişi de un adept ISIS sau Daesh cum e denumită în Franţa respectiva organizaţie teroristă. Ieri, cunoscutul fotbalist francez Karim Benzema a fost în centrul unui scandal din cauza unui mesaj prin care îşi exprimă susţinerea pentru fraţii musulmani. Pentru că mesajul său a fost interpretat greşit de o publicaţie franceză care l-a legat de gruparea teroristă Frăţia Musulmană, Benzema a declarat că va da în judecată publicaţia respectivă.

După atentatul de luni de la Bruxelles şi ameninţările de marţi cu bombă de la liceele din Strasbourg, toţi jurnaliştii români prezenţi aici pentru a urmări de la faţa locului sesiunea Parlamentului European ce a avut loc în această săptămână au fost sfătuiţi să aibă grijă pe unde se plimbă în cursul zilei şi seara.

Cu toate acestea, prezenţa pe străzi a militarilor înarmaţi este discretă şi nu agresivă ca la Bruxelles. În afară de o trupă de trei militari zărită de mine în prima zi în preajma Gării Strasbourg, a două maşini de teren parcate a doua zi tot la gară, aseară am văzut o echipă de patru militari în zona centrală, care s-a oprit la un fast-food pentru a-şi lua ceva de mâncare.

Se pare, însă, că locuitorii metropolei aflate la graniţa dintre Franţa şi Germania s-au obişnuit cu ameninţările teroriste, în urma atentatului terorist din 12 decembrie 2018, la Târgul de Crăciun, când un adept Daesh a ucis trei persoane şi a rănit alte 12 înainte de a fi eliminat de forţele speciale franceze.

Mathias, un tânăr recepţioner de la hotelul în care am fost cazat în această săptămână, mi-a transmis: "Mai rău decât atunci nu are cum să fie. Cred că de atunci nu este vreo lună în care să nu fie măcar o ameninţare. Ne-am obişnuit cu ele, fac parte din cotidian, viaţa merge înainte şi sperăm că forţele speciale şi serviciile secrete fac tot ce pot pentru a preveni un atentat cum a fost cel din 2018".

Şi are dreptate. Cu 75 de persoane radicalizate islamic, care fac parte din probabil 75 de familii - aflate în evidenţa Prefecturii din Strasbourg - riscul este prezent zilnic. Numai că cetăţenii francezi fac diferenţa între cei care au venit de-a lungul anilor şi au rămas în Strasbourg.

Marianne, o tânără care lucrează la barul hotelului, mi-a spus: "De vină pentru atentat şi ameninţări nu sunt toţi arabii sau toţi musulmanii. Sunt excepţii, câteva persoane care nu au reuşit sau nici măcar nu au încercat să se adapteze stilului european de viaţă, să adopte valorile democratice europene în urma migrării lor în Franţa. Apoi sunt şi unii lideri religioşi islamişti care sunt prea vehemenţi în păstrarea tradiţiei musulmane. Dar, în rest, majoritatea celor veniţi în Strasbourg s-au integrat aici".

Noul stil de viaţă sau noua normalitate din Strasbourg se vede şi pe holurile Parlamentului European. Chiar dacă deputaţii discută despre evenimentele din Israel şi Gaza sau despre atentatele recente de la Arras şi Bruxelles, ei nu dau prea mare importanţă ameninţărilor din ultimele zile de la Strasbourg. Consideră că gradul ridicat de vigilenţă a forţelor speciale franceze diminuează considerabil riscul producerii unui nou atentat terorist.

Cu toate acestea, pe străzile din apropierea Gării Strasbourg am putut observa zilnic persoane provenite din Africa şi Orientul Mijlociu care trăiesc sub limita subzistenţei, într-o sărăcie cruntă. După lăsarea nopţii, zonele respective sunt de evitat, pentru că riscul să fii victima unei tâlhării este prea mare. Pare că globalizarea a globalizat şi sărăcia, pentru că altfel nu înţeleg cum oamenii, care migrează din ţara lor în Europa pentru a scăpa de sărăcie şi mizerie continuă să trăiască în sărăcie, să nu se adapteze şi să nu evolueze. Sau poate, prin prisma asistenţei sociale oferită de Europa refugiaţilor din toată lumea, să fii sărac pe bătrânul continent reprezintă un lux faţă de traiul de acasă.

Este greu sa integrezi pe toată lumea care vine în Europa. Dar dacă vrem o Uniune Europeană mai sigură, fără atentate şi ameninţări teroriste, autorităţile din statele membre nu trebuie să se oprească doar la sprijinul financiar acordat migranţilor, ci să se ocupe şi de educaţia lor şi de integrarea în piaţa muncii, care se confruntă cu un deficit destul de ridicat al forţei de muncă necesare.

Integrare, nu globalizare, ar trebui să fie sloganul tuturor statelor membre UE şi ale instituţiilor europene de la Bruxelles şi Strasbourg.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. cand se sparge cate o bula financiara mereu apar panici si misticism…

    s c c r e t 

    1. oh asa e. problemele incep de la economic, de la nivelul de trai.

      l-ati auzit aseara pe Powell ce a spus? sunt laguri in economie, ce vrem sa vedem e scaderea pretului la active, scaderea consumului pe credit, si cursul; valutar. am inceput sa vedem niste scaderi, dar nu suficiente. asta a spus mot a mot.

      vin vremuri grele pe bursa, imobiliare, dc a ajuns fed ul sa declare ca asta e obiectivul. 

      declinul mallurilor in america!

      bula imobiliarelor cu livrari de "garsoinere" (locuinte cu 1 camera/studiouri) in varf si in spargere. 

      malluri evaluate la 153 mil dolari in 2012 (un anu nu prea bun economic totusi; cu somaj mare si nplurui in spalare) vandut la 9 mil in executare in 2023 ( cu somaj spre minime); mal la 73 mil executat la 5 si cv milioane in 2023. 

      s c c r e t  

      Minti. Ai aici textul recitat de Powell.

       

      Before our discussion, I will take a few minutes to discuss recent economic data and the outlook for monetary policy. 

      Recent Economic Data 

      Incoming data over recent months show ongoing progress toward both of our dual mandate goals—maximum employment and stable prices. 

      Inflation 

      By the time the Federal Open Market Committee (FOMC) raised rates in March 2022, it was clear that restoring price stability would require both the unwinding of pandemic-related distortions to supply and demand, and also restrictive monetary policy to cool strong demand and give supply time to catch up. These forces are n ow working together to bring inflation down. 

      After peaking at 7.1 percent in June 2022, 12-month headline PCE (personal consumption expenditure) inflation is estimated at 3.5 percent through September.1 Core PCE inflation, which omits the volatile food and energy components, provides a better indicator of whe reinflation is heading. Twelve-month core PCE inflation peaked at 5.6 percent in February 2022 and is estimated at 3.7 percent through September. 

      Inflation readings turned lower over the summer, a very favorable development. The September inflation data continued the downward trend but were somewhat less encouraging. Shorter-term measures of core inflation over the most recent three and six months are n ow running below 3 percent. But these shorter-term measures are often volatile. In any case, inflation is still too high, and a few months of good data are only the beginning of what it will take to build confidence that inflation is moving down sustainably toward our goal. We cannot yet kn ow how long these lower readings will persist,o rwhe reinflation will settle over coming quarters. While the path is likely to be bumpy and take some time, my colleagues and I are united in our commitment to bringing inflation down sustainably to 2 percent. 

      The labor market 

      In the labor market, strong job creation has met a welcome increase in the supply of workers, due to both higher participation and a rebound of immigration to pre-pandemic levels.2 Many indicators suggest that, while conditions remain tight, the labor market is gradually cooling. Job openings have moved well down fr om their highs and are n ow only modestly above pre-pandemic levels. Quits are back to pre-pandemic levels, and the same is true of the wage premium earned by those who change jobs.3 Surveys of workers and employers show a return to pre-pandemic levels of tightness.4 And indicators of wage growth show a gradual decline toward levels that would be consistent with 2 percent inflation over time.5 

      Growth 

      To date, declining inflation has not come at the cost of meaningfully higher unemployment—a highly welcome development, but a historically unusual one. Healing of supply chains in conjunction with the rebalancing of demand and supply in the labor market has allowed disinflation without substantially weaker economic activity. Indeed, economic growth has consistently surprised to the upside this year, as most recently seen in the strong retail sales data released earlier this week. Forecasters generally expect gross domestic product to come in very strong for the third quarter before cooling off in the fourth quarter and next year. Still, the record suggests that a sustainable return to our 2 percent inflation goal is likely to require a period of below-trend growth and some further softening in labor market conditions.6 

      Geopolitical tensions are highly elevated and pose important risks to global economic activity. Our institutional role at the Federal Reserve is to monitor these developments for their economic implications, which remain highly uncertain. Speaking for myself, I found the attack on Israel horrifying, as is the prospect for more loss of innocent lives. 

      Monetary Policy 

      Turning to monetary policy, the FOMC has tightened policy substantially over the past 18 months, increasing the federal funds rate by 525 basis points at a historically fast pace and decreasing our securities holdings by roughly $1 trillion. The stance of policy is restrictive, meaning that tight policy is putting downward pressure on economic activity and inflation. Given the fast pace of the tightening, there may still be meaningful tightening in the PI PEline. 

      My colleagues and I are committed to achieving a stance of policy that is sufficiently restrictive to bring inflation sustainably down to 2 percent over time, and to keeping policy restrictive until we are confident that inflation is on a path to that objective. We are attentive to recent data showing the resilience of economic growth and demand for labor. Additional evidence of persistently above-trend growth,o rthat tightness in the labor market is no longer easing, could put further progress on inflation at risk and could warrant further tightening of monetary policy. 

      Along with many other factors, actual and expected changes in the stance of monetary policy affect broader financial conditions, which in turn affect economic activity, employment and inflation. Financial conditions have tightened significantly in recent months, and longer-term bond yields have been an important driving factor in this tightening. We remain attentive to these developments because persistent changes in financial conditions can have implications for the path of monetary policy. 

      Conclusion 

      My colleagues and I remain resolute in our commitment to returning inflation to 2 percent over time. A range of uncertainties, both old and new, complicate our task of balancing the risk of tightening monetary policy too much against the risk of tightening too little. Doing too little could allow above-target inflation to become entrenched and ultimately require monetary policy to wring more persistent inflation fr om the economy at a high cost to employment. Doing too much could also do unnecessary harm to the economy. 

      Given the uncertainties and risks, and how far we have come, the Committee is proceeding carefully. We will make decisions about the extent of additional policy firming and how long policy will remain restrictive based on the totality of the incoming data, the evolving outlook, and the balance of risks. 

      Thank you. I look forward to our conversation 

      ... m8 ... eu o vad cam asa ... e mult mai simplu de controlat virtual ... doar dac-ar intelege si retarzi de politicieni! ... dar de fapt esecul vostru ii cumpara pe politicieni ... si il platesc in sange!!! ...

      ... fiecare dolar tiparit ... trecand prin centrale si dealeri ... cere plus valoare ... ciclul era simplu ... extractie (rusia) ... procesare (china) ... profit (caraibe) ... credid=consume (usa, eu) ... chiar era nevoie de derivate?! ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
APA NOVA
e-infra.ro
eximbank.ro
digi.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9768
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6464
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2078
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8855
Gram de aur (XAU)Gram de aur346.6329

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb