O curte federală de apel din St. Louis a invalidat vineri o regulă a administraţiei Biden care modifica modul de calcul al echivalenţei petroliere pentru vehiculele electrice, oferind o victorie celor 13 procurori generali republicani care au contestat măsura, transmite Reuters, care afirmă cele ce urmează.
Curtea de Apel a celui de-al 8-lea Circuit a decis că Departamentul Energiei şi-a depăşit autoritatea atunci când a stabilit eliminarea treptată, între anii de model 2027-2030, a aşa-numitului „factor al conţinutului de combustibil” ce majora artificial economia de combustibil a maşinilor electrice.
Judecătorul Duane Benton a subliniat că instituţia nu a oferit publicului posibilitatea de a comenta asupra tuturor alternativelor avute în vedere, lipsindu-l de şansa unei „critici informate”.
Echivalenţa petrolieră este folosită pentru a determina dacă producătorii auto respectă standardele CAFE (Corporate Average Fuel Economy) ale Departamentului Transporturilor. Deşi regula finală era mai relaxată decât propunerea iniţială, Departamentul Energiei a susţinut că menţinerea factorului ar fi încurajat producţia şi adoptarea mai rapidă a vehiculelor electrice.
Statele contestatare, conduse de Iowa şi sprijinite de organizaţia American Free Enterprise Chamber of Commerce, au afirmat că supraevaluarea eficienţei EV-urilor a permis companiilor auto să fabrice vehicule pe benzină mai puţin eficiente, crescând emisiile de gaze cu efect de seră, dar respectând totuşi standardele CAFE. În plus, acestea au invocat costuri mai mari pentru infrastructura rutieră, deoarece vehiculele electrice sunt mai grele şi produc uzură suplimentară, conform sursei citate.
Printre statele care au atacat regula se numără Arkansas, Florida, Idaho, Kansas, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Ohio, Oklahoma, Texas şi Utah. Argumentele orale au avut loc cu cinci zile înainte de începerea celui de-al doilea mandat al preşedintelui Donald Trump.
Opinia Cititorului