În săptămâna reducerilor, Lucian Streche, unul dintre cofondatorii ecosistemului financiar LT.Wealth (Long-Term Wealth), schimbă registrul de Black Friday şi propune o alternativă: de la coşul de cumpărături la bugetul personal, printr-o iniţiativă inedită de educaţie financiară, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. Lucian este şi unul dintre cei opt consultanţi de investiţii persoane fizice autorizaţi de Autoritatea de Supraveghere Financiară din România.
În perioada 7-14 noiembrie, 10.000 de români vor primi gratuit un pachet complet de instrumente de educaţie financiară în valoare totală de 2,18 milioane de euro prin care îşi pot îmbunătăţi nivelul de educaţie şi de prosperitate financiară şi pot învăţa cum să îşi gestioneze mai înţelept finanţele. „În loc să încurajăm cumpărăturile impulsive, preferăm să oferim oamenilor resurse prin care pot câştiga mai multă siguranţă financiară. Credem că educaţia financiară e un drept civic de care ar trebui să dispună orice român, mai ales în momente ca Black Friday, când deseori sunt încurajate cumpărăturile impulsive. Aşadar, facem un pas în faţă şi oferim un kit complet celor care ce vor să „achiziţioneze” zilele acestea o relaţie mai bună cu banii.”, motivează Lucian Streche acest demers. Astfel, pachetul LT. Wealth, conceput special pentru perioada Black Friday, este un cadou de inteligenţă financiară gândit să ofere o strategie, o oglindă şi un nou mod pentru oameni de a se raporta la bani.
Ce primeşte publicul prin resursele oferite de LT.Wealth
În perioada 7-14 noiembrie, cei care doresc să acceseze aceste informaţii pot intra pe TalentFinanciar.ro unde vor putea completa primul test de personalitate financiară din România, iar pentru cei care vor să fie siguri că îşi rezervă unul dintre kiturile disponibile, în perioada 3-6 noiembrie se pot înscrie pe lista de aşteptare disponibilă pe TalentFinanciar.ro.
Pachetul include:
Profil de talent financiar. După completarea chestionarului, participanţii primesc un raport personalizat care va detalia mai multe aspecte: modul în care trăsăturile de personalitate individuale se suprapun cu modul în care fiecare persoană îşi gestionează finanţele, care sunt zonele de talent în care persoana poate excela sau zonele de posibilă autosabotare în relaţia cu banii, împreună cu recomandări clare şi instrumente utile pentru dezvoltarea abilităţilor financiare.
Ebook educaţie financiară: acces gratuit la cartea în format digital, semnată de Vlad Caluş, fondatorul platformei Minimalistu.eu, parte din LT.Wealth, intitulată „Independenţă financiară în 7 paşi”. Aceasta reprezintă un ghid practic pentru a atinge libertatea financiară având un plan clar, aplicabil şi uşor de urmat. Recunoscut pentru parcursul său impresionant, printre care rolul de co-fondator, la 19 ani, al Planable (platformă folosită azi de peste 5.000 de companii şi echipe din întreaga lume) şi includerea, la 22 de ani, în topul Forbes 30 Under 30, precum şi faptul că a devenit independent financiar la doar 29 de ani, Vlad oferă în această carte sute de sfaturi practice, analize detaliate şi strategii verificate, claritate, încredere şi instrumente concrete pentru o fundaţie financiară solidă.
Sistemul de economisire: acces la un workshop practic, cu o durată de 60 de minute, creat de LT.Wealth şi dedicat celor care îşi doresc să înveţe despre cum să economisească mai eficient şi să îşi gestioneze mai bine resursele financiare. Din care aceştia pot accesa template-uri profesionale pentru buget, economii şi investiţii, testate de Vlad în propria strategie financiară.
Buget personalizat: o unealtă utilă pentru gestionarea veniturilor, cheltuielilor şi investiţiilor, într-un format simplu şi intuitiv. Acest buget ajută persoanele, indiferent de nivelul de educaţie financiară, să-şi urmărească progresul financiar şi să-şi planifice prosperitatea pe termen lung cu uşurinţă şi precizie.
De ce este nevoie în România de o astfel de campanie?
Prin această iniţiativă, Lucian Streche trage un semnal de alarmă cu privire la nivelul redus de maturitate financiară din România, punctând importanţa accesului liber la instrumente de educaţie financiară de bază. În special pentru că, aşa cum subliniază fondatorul ecosistemului LT.Wealth, studiile recente arată că 72% dintre români nu au economii suficiente pentru a face faţă cheltuielilor pe o perioadă de trei luni. Într-un studiu din 2023, doar 13% dintre români răspundeau corect la cele 3 întrebări fundamentale de educaţie financiară (The Big Three Questions), comparativ spre exemplu cu 47% dintre cehi.
Astfel, pentru Lucian Streche şi echipa LT.Wealth, această campanie este mai mult decât o iniţiativă punctuală de Black Friday. Reprezintă, în egală măsură, un demers care susţine mai ales perspectiva că educaţia financiară nu ar trebui să fie un privilegiu, ci un drept civic şi un instrument esenţial pentru libertate şi stabilitate. „Această campanie reflectă misiunea LT.Wealth de a construi, pas cu pas, o cultură financiară sănătoasă în România şi în comunităţile de români de pretutindeni. Educaţia financiară ar trebui să fie un drept civic, iar noi la LT.Wealth ne-am asumat această misiune. Iar de Black Friday cred că românii ar trebui să aibă mai mulţi, nu mai puţini bani, cheltuind doar pe acele bunuri de care au nevoie în mod real. De aceea, oferim gratuit acest pachet către 10.000 de persoane, pachet care în mod normal costă 218 euro/persoană. Prin acest gest ne propunem să le oferim oamenilor acces real la cunoaştere şi autonomie financiară, într-un moment al anului în care mesajele dominante sunt despre consum, nu despre construcţie”, declară Lucian Streche.













































