Dealerii auto din una dintre cele mai bogate regiuni ale Chinei fac apel la producătorii de automobile să îşi reformeze strategiile de vânzare, pe fondul unei presiuni tot mai mari asupra fluxurilor lor de numerar şi a stocurilor ridicate - un nou semn al impactului tot mai mare al războiului preţurilor din cea mai mare piaţă auto din lume, relatează Reuters.
Potrivit sursei citate, patru asociaţii de dealeri din regiunea Deltei Fluviului Yangtze, care include oraşul Shanghai şi provinciile Jiangsu, Zhejiang şi Anhui, au publicat luni o scrisoare comună pe conturile lor de WeChat, scoţând la lumină presiunile cu care se confruntă.
Majoritatea producătorilor de automobile îşi vând vehiculele în China prin intermediul dealerilor, iar regiunea Delta a reprezentat 23% din vânzările interne de autoturisme în 2024.
„Dealerii auto din regiunea Deltei Fluviului Yangtze se confruntă cu provocări grave, precum stocuri ridicate, concurenţă dezordonată pe piaţă şi un risc crescut de rupere a lanţului de capital”, se arată în scrisoarea adresată „tuturor producătorilor auto”.
„Unii producători au obligat dealerii să vândă maşini noi la preţuri sub costul de producţie”, se adaugă în scrisoare, fără a fi menţionate nume de companii, precizându-se totodată că o astfel de strategie ar putea încălca legile concurenţei din China.
Asociaţiile dealerilor din provinciile Henan şi Jiangsu au emis scrisori similare săptămâna trecută, în timp ce atât furnizorii, cât şi dealerii au cerut producătorilor auto să le plătească mai prompt.
Plângerile indică faptul că producătorii chinezi de automobile continuă un război al preţurilor ce durează de ani de zile, în ciuda ordinelor autorităţilor de reglementare de a opri această strategie, care afectează rentabilitatea şi sănătatea financiară a industriei.
Cele patru asociaţii de dealeri au mai afirmat că nivelurile stocurilor au depăşit pragurile considerate sănătoase. Suspendarea treptată a împrumuturilor auto în regiune, începând din iunie, a agravat problema, lăsând clienţi care credeau că au finanţare fără posibilitatea de a ridica maşinile, au adăugat aceştia.
Dealerii au formulat mai multe sugestii, printre care aceea ca producătorii auto să le permită să propună un plafon rezonabil pentru stocuri şi să ajusteze ţintele de vânzări astfel încât să reflecte mai bine capacitatea pieţei regionale.
Parlamentul Chinei a adoptat săptămâna trecută amendamente la legea privind combaterea concurenţei neloiale. Legea revizuită întăreşte reglementările împotriva impunerii unor preţuri sub cost şi va intra în vigoare în luna octombrie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2025, 11:57)
Super easy money plus subventii=supraproductie
Supr aproductie+dobanzi mari la credite= falimete(urmeaza, China, US , Europa, Romania, numai daca ne uitam la IPO urile din ultimii 5 ani de la BVB, cati sunt profitabili? Nu multi.Si astia-s cei mai rasariti ce au ajuns sa se listeze.)