Plecarea iminentă a directorului general de la Renault SA, Luca de Meo, pune sub semnul întrebării relansarea fragilă a constructorului auto francez, în condiţiile în care consiliul de administraţie va trebui să înlocuiască un al doilea senior manager în decurs de câteva luni, transmite Bloomberg, care afirmă cele ce urmează.
Luca de Meo va demisiona în data de 15 iulie, a anunţat duminică seara Renault, ceea ce a dus, luni, la o scădere de până la 8% a cotaţiei acţiunilor proprietarului Dacia la deschiderea bursei de la Paris. Plecarea lui Luca de Meo vine la câteva luni după demisia directorului financiar de la Renault, Thierry Pieton, care în luna martie a anunţat că pleacă de la constructorul auto pentru un post la un producător de dispozitive medicale.
Demisia CEO-ului reprezintă un pas înapoi pentru un producător de automobile care şi-a revenit în ultimii ani, în pofida provocărilor semnificative cu care se confruntă industria auto mondială, inclusiv o tranziţie incertă la automobilele electrice, escaladarea tensiunilor comerciale şi creşterea concurenţei din partea constructorilor chinezi. Luca de Meo urmează să preia conducerea grupului de lux Kering.
'În mod clar asta este o veste bună pentru Kering şi una proastă pentru Renault. Asta ar putea să îi submineze strategia', spune Enguerrand Artaz, manager de fond la La Financiere de l'Echiquier.
În luna februarie, Luca de Meo le-a spus investitorilor că grupul auto francez lucrează la o nouă strategie pe termen mediu pentru a-şi consolida noile oferte, inclusiv Renault 5 electric şi SUV-ul Dacia Bigster.
Gama de modele a Renault a fost 'complet transformată' în mandatul lui Luca de Meo, subliniază Stephen Reitman, analist la Bernstein, potrivit căruia plecarea CEO-ului este 'în mod indubitabil o lovitură pentru Renault'.
Renault era în criză când Luca de Meo a preluat conducerea companiei, la mijlocul lui 2020, imediat după ce grupul a anunţat pierederi record pentru prima jumătate a anului şi planuri referitoare la eliminarea a aproximativ 15.000 de locuri de muncă. Chiar şi după ce invazia rusească din Ucraina a obligat Renault să se retragă după a doua mare piaţă a sa, producătorul auto francez a înregistrat performanţe mai bune decât partenerul de alianţă, producătorul japonez Nissan.
Plecarea lui Luca de Meo 'lasă Renault fără lider într-un moment în care grupul urmează să comunice un nou plan strategic şi o nouă diminuare a alianţei cu Nissan', spune Philippe Houchois, analist la Jefferies.
Consiliul de administraţie de la Renault intenţionează să desemneze un nou CEO înainte plecarea lui Luca de Meo, la mijlocul lunii iulie, a dezvăluit o sursă din apropierea acestui dosar.
Guvernul francez va participa la procesul de căutare a unui nou CEO, a precizat un oficial din Ministerul francez de Finanţe. Statul francez este cel mai mare acţionar la Renault, controlând un pachet de 15% din acţiuni, potrivit sursei citate.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.06.2025, 17:35)
Nici o problema,
Renault se transforma in fabrica de armament,
spre bucuria lui Macron si Ursula Pfitzer.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.06.2025, 18:04)
Si exact asta inseamna sfarsitul lui Renault care pe vremuri, cand isi vedea de treaba, mai vindea cate 1 automobil doua,
slava ukri
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.06.2025, 18:19)
Agitație mare intre slugile rușilor…
Ca de obicei, mor de grija altora.