DUPĂ DOI ANI DE SCĂDERE Piaţa berii din România a revenit pe un trend ascendent

DAN NEDELCU, Constanţa
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 5 august 2016

Piaţa berii din România a revenit pe un trend ascendent

Românii, pe locul 8 în Europa la consumul de bere

Evaziune fiscală zero în producţia de bere

La patru luni de la reducerea TVA, vânzările de bere la halbă au crescut cu 0,2%

Exportăm bere în ţările balcanice şi Italia

Producţia de bere rămâne unul dintre factorii importanţi în generarea creşterii economice la nivelul României, în special datorită caracterului său naţional: peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România, a declarat recent la Constanţa, Ciprian Dragoş Sandu, secretarul general al Asociaţiei Berarii României.

În sezonul estival, consumul de bere creşte pe litoral cu 35 - 50%

Atributele berii, recunoscute de români în general, au completat foarte bine contextul economic al anului trecut, readucând piaţa berii pe un trend ascendent, după doi ani de scădere, a spus Ciprian Dragoş Sandu, precizând că, în 2015, volumul pieţei berii din România a atins 15,8 milioane hectolitri (hl), în creştere cu 6,5% faţă de cel înregistrat în anul precedent, dar sub volumul anului 2013, potrivit studiilor efectuate de Asociaţia Berarii României, The Nielsen Company şi Institutul Naţional de Statistică. "Contextul favorabil creat printr-o evoluţie pozitivă a indicatorilor economici, şi-a pus indiscutabil amprenta asupra vieţii de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum, mai mulţi dintre aceştia alegând să savureze o bere în momentele plăcute petrecute cu cei dragi", a completat Ciprian Dragoş Sandu. El a menţionat că în perioada de sezon estival, consumul de bere creşte pe litoral cu 35 - 50%.

La patru luni de la reducerea tva, vânzările de bere la halbă au crescut cu 0,2%

Vânzările de bere la halbă au reprezentat anul trecut 3,7%, în creştere cu 0,2% faţă de anul 2014 (în august 2015 a fost redus TVA la 9% pentru acest tip de ambalaj), 53,4% din bere s-a vândut la PET (+0,3%), 24,8% la sticlă (-1%) şi 18,1% la doză (+0,5% faţă de anul precedent).

Ca o consecinţă imediată, la nivelul întregii ţări sectorul berii generează, direct şi indirect, aproape 85.000 locuri de muncă în România, conform studiului "Contribuţia berii la economia europeană", Europe Economics, ediţia 2016. Din acest total, 5.400 locuri sunt în sectorul de producţie, 27.965 în cel de retail, 27.081 în sectorul ospitalităţii, urmate de 24.543 locuri de muncă la furnizori, 10.189 - în agricultură, 5.985 - în media & marketing, 1.767 - în transport şi depozitare, 1.443 - în industria de ambalaje şi 5.159 - în servicii şi altele (utilităţi, echipamente etc.).

Românii, pe locul 8 în Europa la consumul de bere

Nivelul consumului pe cap de locuitor a urcat la 80 litri în acest an, de la 74 litri în 2014. Recordul a fost atins în anul 2008, când s-a înregistrat un consum individual de 99 litri, la polul opus situându-se anii 2004 - cu 67 hl şi 2005 - cu 71 hl. Ciprian Dragoş Sandu a precizat că românii ocupă locul 8 în Europa la consumul de bere, pe primele locuri fiind cehii (144 litri/ persoană), urmaţi de germani şi austrieci. Cei mai mari producători de bere europeni sunt Germania şi Marea Britanie.

Exportăm bere în ţările balcanice şi Italia

Anul trecut, importurile de bere au scăzut în România cu 0,1 milioane hl faţă de 2014, atingând 0,35 milioane hl, menţinându-se astfel la nivelul de sub 3% din piaţă, în condiţiile în care media europeană de importuri depăşeşte 12%. În ceea ce priveşte exporturile, acestea au înregistrat o uşoară creştere, de 0,2 milioane hl faţă de anul anterior, atingând 0,5 milioane hl. Producătorii din România exportă bere în ţările balcanice, în principal, precum şi în Italia, a adăugat secretarul general al Asociaţiei Berarii României.

Numărul de angajaţi ai companiilor producătoare de bere membre ale asociaţiei a rămas anul trecut la un nivel aproximativ constant faţă de anul anterior, în 2015 el fiind de 3.700 persoane.

Evaziune fiscală zero în producţia de bere

La nivel de producţie a berii, evaziunea fiscală este zero, iar industria berii plăteşte peste 60% din totalul accizelor datorate de producătorii de băuturi alcoolice, în condiţiile în care media europeană este de doar 30%. Această industrie a adus anul trecut venituri de 533 milioane euro la bugetul de stat şi a generat o valoare adăugată de 862 mil. euro - din care 354 milioane în sectorul de retail, 230 milioane în cel al furnizorilor, 217 milioane în producţia de bere şi 60 milioane euro în sectorul ospitalităţii.

Eforturile investiţionale ale membrilor Asociaţiei Berarii României au fost aproape constante de-a lungul timpului, în 2015 acestea ridicându-se la 55,5 milioane euro. Până în prezent, investiţiile cumulate realizate de membrii Asociaţiei Berarii României au atins un total de 1,35 miliarde euro.

"Burta de bere" este doar un mit!

Însuşirea berii de a adăuga savoare preparatelor culinare reiese şi dintr-un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă Gfk România, la solicitarea Asociaţiei Berarii României. Potrivit acestuia, 80% dintre adulţii români beau bere în timpul mesei, iar 82% atunci când se relaxează la o terasă. Totodată, 52% cred că berea nu îngraşă, iar peste 30% consideră că un consum moderat de bere are efecte pozitive pentru organism.

Prin consum moderat se înţelege 350 ml/zi - în cazul femeilor şi 600 ml/zi - în cazul bărbaţilor, cantităţi considerate de medici şi nutriţionişti ca fiind benefice pentru sănătate. Conform Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, ingredientele naturale ale berii transformă această băutură într-o reală sursă de antioxidanţi, vitamine de tip B, fibre şi siliciu. În plus conţinutul ei caloric este de doar 45 kcal/100 ml, dovedindu-se ştiinţific că aşa zisa "burtă de bere" este doar un mit.

Berarii României - 2,7 miliarde euro contribuţii la bugetul statului

Ciprian Dragoş Sandu a declarat: "În cei doisprezece ani de existenţă, Asociaţia Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reuşind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor şi instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă. De la intrarea membrilor Berarii României pe piaţă, aceştia au adus, până în prerzent, aproape 2,7 miliarde euro contribuţii cumulate la bugetul statului".

Membrii asociaţiei sunt producătorii de bere: Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de bere. Împreună, cei şase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. De asemenea, din asociaţie mai fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania şi Asociaţia Producătorilor de Hamei.

Cele şase companii membre ale asociaţiei asigură aproximativ 3.700 de locuri de muncă, în douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, Cluj-Napoca şi Timişoara.

Începând cu anul 2008 Asociaţia Berarii României a devenit membră a organizaţiei Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles, de asociaţiile naţionale ale berarilor din statele UE, alături de cei din Norvegia, Elveţia şi Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere în faţa diferitelor instituţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii a conchis Ciprian Dragoş Sandu.

Berea se asociază la masă, la fel ca vinul

Cele trei ingrediente naturale ale berii (cereale, hamei şi apă) dau naştere unor gusturi desăvârşite, în perfectă armonie cu gastronomia şi pot acompania perfect rafinamentul culinar, susţin specialiştii din domeniu. Chef Viorel Copolovici (fost concurent Master Chef) spune că berea poate cu succes să completeze cele mai rafinate preparate culinare, asocierea ei cu mâncarea având acelaşi rol ca şi vinul.

Astfel, vânatul, carnea roşie, cea grasă şi friptura intens condimentată, se asociază foarte bine cu berea neagră, care este mai puternică. De asemenea se recomandată ca aceasta să acompanieze deserturile cu ciocolată amăruie, cu peste 75% cacao.

Berea blondă se asociază la aromele iuţi şi condimentate, cu salate, preparate marinate sau fructe de mare. Berea nefiltrată - cu brânzeturile Mozzarela, Camembert şi Brie, iar berea amăruie - cu preparate din peşte sărat şi afumat.

Berea blondă, acidulată şi rece, are rolul de a curăţa bolta palatină, spune chef Viorel Copolovici. El ne-a recomandat un mic truc: "Puneţi în paharul de bere o coajă de ghimbir proaspăt şi veţi experimenta o savoare deosebită!"

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Energia în priză”
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9763
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5085
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2942
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9133
Gram de aur (XAU)Gram de aur383.6722

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb