Essensys a anunţat digitalizarea unuia dintre cele mai sensibile sisteme administrative, prin imple-mentarea şi customizarea platformei OMS (Offenders Management System) pentru Administraţia Naţională a Penitenciarelor, proiect care a devenit pilonul digital al activităţii operaţionale şi admi-nistrative din penitenciare (sursa: comunicat de presă Essensys, 9 septembrie 2025).
Soluţia oferă o imagine 360° asupra fiecărui caz şi integrează peste 30 de module - gestionare in-formaţii medicale, vizite, comunicare externă, educaţie, cursuri de reintegrare, monitorizare şi con-trol al tranzacţiilor financiare - cu rapoarte avansate şi control granular al permisiunilor. Implemen-tarea, câştigată prin licitaţie publică, s-a derulat între sfârşitul lui 2021 şi 2024 şi a inclus instruirea personalului ANP. Automatizarea sarcinilor administrative a redus semnificativ timpul de lucru şi riscul de erori, generând procese trasabile şi replicabile.
„Colaborarea cu Essensys a început din nevoia unei soluţii digitale care să elimine birocraţia şi să eficientizeze procesele administrative şi operaţionale din sistemul penitenciar din România, cu res-pectarea reglementărilor UE şi în conformitate deplină cu GDPR. Platforma OMS contribuie în pre-zent la creşterea securităţii, eficienţei operaţionale şi sprijină atingerea obiectivelor de reabilitare. Considerăm că Essensys şi soluţia OMS reprezintă un pilon strategic pe termen lung şi îi recoman-dăm pentru proiecte digitale din sectorul public”, spune Daniel Amarioarei, Inginer Dezvoltare Sof-tware la ANP.
„Vedem tot mai multe instituţii publice care fac paşi concreţi către digitalizare. Fondurile PNRR oferă resurse şi un cadru clar pentru modernizarea sistemelor... Ne pregătim pentru un val de pro-iecte în această zonă în următorii ani”, afirmă Mihai Matei, CEO Essensys. Compania notează că 10% dintre proiectele dezvoltate în 2024 au vizat instituţii publice, restul fiind B2B în ţară şi inter-naţional.
În context, Essensys indică decalajul României la digitalizarea serviciilor publice - scor 48 din 100, faţă de media UE de 77 - şi apreciază că PNRR creează premisele pentru accelerare. Printre refe-rinţele anterioare ale companiei se numără colaborări cu Administraţia Naţională de Meteorologie, Ministerul Justiţiei, OSCE, Banca Naţională a României şi, în mediul privat, clienţi precum ENGIE România, Apa Nova, Banca Transilvania, KPMG sau Decathlon România.
Opinia Cititorului