Europenii "pariază" pe maşinile hibrid

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea #Auto / 25 octombrie

Europenii "pariază" pe maşinile hibrid

Lumea automobilelor se schimbă din foarte multe puncte de vedere. Maşinile care poluează tot mai puţin urcă în preferinţele consumatorilor, iar problema combustibililor se pune acum dintr-un alt unghi de vedere. Înmatriculările de autoturisme hibrid au reprezentat 20,7% din piaţa auto totală a Uniunii Europene în trimestrul al treilea, depăşind în premieră autoturismele diesel pentru a deveni a doua cea mai populară opţiune de motorizare din Uniunea Europeană. Conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în perioada iulie-septembrie 2021 vânzările de automobile cu motoare pe benzină au scăzut cu 35,1% în ritm anual, până la 855.476 unităţi, iar cota lor de piaţă s-a redus de la 47,6% în trimestrul trei 2020, până la 39,5%. Automobilele diesel au înregistrat o contracţie şi mai abruptă, cota lor de piaţă scăzând cu mai mult de 10 puncte procentuale, de la 27,8% până la 17,6%. Înmatriculările de autoturisme noi diesel în Europa s-au redus la jumătate, de la 769.922 de unităţi vândute în trimestrul trei al anului trecut până la 381.473 unităţi în trimestrul al treilea al acestui an. În paralel, cererea pentru vehicule hibrid simple a crescut puternic (31,5%) în ultimele trei luni, când în UE au fost vândute 449.506 vehicule de acest tip. Avansul automobilelor hibrid în Europa se datorează în special unei creşteri de 69,3% a vânzărilor în ţările din Europa Centrală în perioada iulie-septembrie 2021. Conform datelor ACEA, vânzările de hibride simple în România au crescut cu 153,6% în trimestrul al treilea, când au fost înmatriculate 10.355 astfel de automobile.

De asemenea, graţie subvenţiilor, cota de piaţă a automobilelor hibrid de tip plug-in şi a automobilelor complet electrice aproape s-a dublat, ajungând la 9,8% respectiv 9,1% din piaţă. În total, aproape o cincime (19%) din vehiculele vândute în Uniunea Europeană în trimestrul al treilea au fost un model electrificat. Potrivit ACEA, vânzările de vehicule pe baterie au crescut cu 56,7%, până la 212.582 unităţi în timp ce vânzările de modele hibride de tip plug-in au crescut cu aproape 42,6% până la 197.300 de unităţi. Vânzările de automobile complet electrice s-au dublat în ritm anual în Italia, Suedia, Danemarca, Portugalia şi Austria. De asemenea, în Germania şi Franţa, primele două mari pieţe europene, au crescut cu 62,7% respectiv 34,6%. În cazul modelelor hibride de tip plug-in, în trimestrul al treilea cea mai mare creştere procentuală s-a înregistrat în Italia (130,6%), urmată de Spania (87,5%), Franţa (49,5%) şi Germania (37,5%).

Începând din 2020, constructorii auto şi-au extins oferta de modele hibride şi electrice pe o piaţă auto afectată de efectele crizei sanitare şi a penuriei de semiconductori.

Grupul auto francez Renault SA a avertizat că din cauza crizei globale a semi-conductorilor producţia sa de automobile în acest an va fi mai mică decât se preconiza anterior, dar a adăugat că îşi menţine în continuare estimările de profit graţie reducerii costurilor. Renault, proprietarul Dacia, estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a unei producţii de circa 170.000 de unităţi. În aceste condiţii, grupul francez anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule, după ce în luna iulie miza pe o producţie mai mică cu 200.000 de unităţi. În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Potrivit unui comunicat al grupului francez: "Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia a reuşit totuşi o evoluţie mai bună decât cea a pieţei, datorită Noului Sandero, cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, şi a Noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în acelaşi interval. Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3)". Renault a mai precizat că Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, înregistrează deja peste 30.000 de comenzi iar până la sfârşitul anului vor fi deschide comenzile şi pentru noul model Dacia Jogger, noul său vehicul de familie polivalent cu 7 locuri. În pofida creşterii pierderilor de producţie estimate pentru întregul an, Renault Group îşi menţine estimarea privind atingerea unei marje operaţionale de 2,8% pe întregul an la un nivel comparabil cu cel din primul semestru.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

PREŢUL SĂNĂTĂŢII

Dtlawyers
BTPay
Apanova
GRAMPET GROUP
Electromagnetica
ifep.ro
UNNPR

Curs valutar BNR

29 Noi. 2021
Euro (EUR)Euro4.9490
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3853
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7366
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8544
Gram de aur (XAU)Gram de aur253.3079

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro