În 2024, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 1,45 milioane de automobile noi electrice pe baterii, în scădere cu 6,1% faţă de 2023, când s-au înregistrat 1,55 milioane de unităţi, arată datele publicate de Eurostat.
Deşi înmatriculările noi au scăzut, numărul total de automobile electrice pe baterii aflate în circulaţie a crescut cu 32,4%, ajungând la 5,87 milioane de unităţi, faţă de 4,43 milioane în 2023.
Ponderea vehiculelor electrice în totalul înmatriculărilor noi a scăzut la 13,6% în 2024, cu un punct procentual sub nivelul din 2023 (14,6%). Această cotă a crescut constant în ultimii ani: de la sub 1% în 2018, la 5,3% în 2020, 9% în 2021 şi 12,1% în 2022.
În timp ce automobilele electrice pe baterii şi hibridele plug-in au înregistrat scăderi similare (−6,1% şi −6,5%), numărul de maşini hibride noi (non-plug-in) a crescut cu 12,7%, ajungând la 3,95 milioane de unităţi.
Cele mai mari ponderi ale înmatriculărilor de automobile electrice s-au înregistrat în Danemarca (51,3%), Malta (37,7%) şi Suedia (34,9%). La polul opus s-au situat Croaţia (1,8%), Slovacia (2,4%) şi Polonia (3%), în timp ce România a avut o pondere sub 10%.
În segmentul vehiculelor comerciale, s-au înregistrat creşteri semnificative ale înmatriculărilor de camioane grele (+39,7%), tractoare rutiere electrice (+35,5%) şi autobuze/autocare electrice (+28,2%). Totuşi, segmentul de camioane uşoare a scăzut cu 10,8%, ceea ce a dus la un declin general de 6,8% al numărului total de vehicule comerciale electrice înmatriculate.
Opinia Cititorului