Transportul rutier de marfă din Uniunea Europeană s-a menţinut la un nivel solid în 2024, volumul total anual atingând 1.869 miliarde de tone-kilometri, potrivit datelor publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Cifra reprezintă o creştere uşoară, de 0,6%, faţă de nivelul din 2023, când s-au înregistrat 1.857 miliarde de tone-kilometri.
Polonia şi-a păstrat poziţia de lider în UE, cu un volum de 368 miliarde de tone-kilometri, ceea ce reprezintă aproape o cincime din totalul blocului comunitar. Următoarele locuri sunt ocupate de Germania (281 miliarde tkm), Spania (272 miliarde tkm), Franţa (174 miliarde tkm) şi Italia (153 miliarde tkm). Împreună, aceste cinci state au generat 67% din transportul rutier total de marfă la nivel european.
România figurează în continuare printre economiile cu volume semnificative, cu 67 miliarde de tone-kilometri, fiind aproape de Cehia (70 miliarde tkm) şi Lituania (66 miliarde tkm).
Clasamentul categoriilor de produse transportate a rămas neschimbat faţă de 2023, ceea ce reflectă o cerere constantă în sectoarele esenţiale ale economiei. Pe primul loc se află produsele alimentare, băuturile şi tutunul (312 miliarde tkm), urmate de mărfurile grupate (237 miliarde tkm), produsele agricole şi forestiere (208 miliarde tkm), produsele minerale non-metalice (137 miliarde tkm), minereurile şi alte produse de minerit (132 miliarde tkm), precum şi produsele chimice (116 miliarde tkm).
Opinia Cititorului