Constructorul auto General Motors (GM) se află la numai câteva săptămâni de un faliment despre care experţii susţin că este necesar pentru îndeplinirea cererii administraţiei Obama de refacere a unui simbol al industriei americane, relatează Reuters.
După 100 de ani în care compania a fost prezentă pe piaţa auto mondială şi 10 luni de încercări nereuşite de restructurare, GM încearcă să reducă datoriile cu 27 miliarde dolari, să câştige concesii din partea sindicatului muncitorilor din industria auto şi să scadă cu aproape 1.600 numărul dealerilor din Statele Unite, înainte de 1 iunie, termenul limită impus de guvern.
Dar, pe măsură ce timpul trece, experţii sunt de părere că GM va avea aceeaşi soartă ca şi compania rivală Chrysler şi va înainta cerere pentru a intra sub incidenţa legilor aplicate instituţiilor falimentare.
"Cred că falimentul este inevitabil. Nu ştiu cum îl vor evita", a declarat analistul independent Erich Merkle.
"Singura cale prin care compania nu ar ajunge la faliment ar fi ca guvernul să accepte acel procentaj al deţinătorilor de obligaţiuni care au încercat să le schimbe, fie că acesta presupune 40%, 50% sau 60%", a declarat Peter Kaufman, preşedintele şi şeful diviziei de restructurare în cadrul companiei Gordian Group LLC din New York.