Furnizorii europeni de componente auto au închis unele uzine, după ce China a restricţionat exporturile de metale rare

S.B.
Internaţional / 4 iunie

Furnizorii europeni de componente auto au închis unele uzine, după ce China a restricţionat exporturile de metale rare

Mai multe uzine şi linii de producţie ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricţii la astfel de exporturi, a anunţat, miercuri, Asociaţia Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA), care a avertizat că urmează şi alte închideri, informează Agerpres.

Din cele câteva sute de solicitări de acordare de licenţe de export depuse de furnizorii auto de la începutul lunii aprilie, doar un sfert au fost acordate până acum, a dezvăluit CLEPA, adăugând că unele solicitări au fost respinse din cauza a ceea ce asociaţia a descris drept "motive extrem de procedurale".

"Procedurile par să varieze de la o provincie la alta şi, în mai multe cazuri, au fost solicitate informaţii sensibile cu privire la proprietatea intelectuală", subliniază CLEPA.

Reprezentanţii Asociaţiei au adăugat că, în cazul în care procedurile nu vor fi urgentate, mai multe uzine ar putea să fie afectate în următoarele trei-patru săptămâni, pe măsură ce stocurile se vor epuiza.

Decizia din luna aprilie a autorităţilor chineze de a suspenda exporturile pentru o gamă largă de metale rare şi magneţi a dat peste cap lanţurile de aprovizionare ale producătorilor auto, firmelor din sectorul aerospaţial, companiilor din industria semiconductorilor şi ale industriei de apărare din întreaga lume, astfel că mai multe organisme reprezentative din Germania, SUA şi India au făcut un apel la politicienii din ţările lor să facă presiune asupra Beijingului pentru o soluţie rapidă.

Marţi, Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a avertizat şi ea că restricţiile impuse de China la exporturile de metale rare, care sunt utilizate într-o gamă largă de componente, ar putea provoca în curând întreruperi în activitatea de producţie.

Potrivit preşedintelui VDA, Hildegard Mueller, China a eliberat unele autorizaţii unui număr redus de producători de metale rare, inclusiv pentru furnizorii producătorului auto german Volkswagen, dar este vorba de cantităţi insuficiente pentru a asigura o producţie fără probleme.

Săptămâna trecută, producătorul german de componente auto Bosch a spus şi el că furnizorii au fost blocaţi de noile proceduri chineze, mai stricte, de acordare a licenţelor de export.

Majoritatea analiştilor crede că autorităţile de la Beijing se folosesc de aceste restricţii ca instrument de presiune diplomatică, deoarece nu există alternative la metalele rare furnizate de China.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Metalele rare nu sint rare, dar este nevoie de un intreg lant de extractie si prelucrare unde poluarea depaseste normele UE si americane. Mai este nevoie si de personal calificat. Dar UE prefera sinuciderea economica si da vina pe China.

    1. E logic ca nu sint rare. Au fost numite asa la vrajeala.

      Ca sfintii parinti ai religiei verzi vor sa faca si productia de otel din UE "carbon free" este, cei drept, o aberatie si mai mare decit "metalele rare nu sint rare". 

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0537
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4272
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3995
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0049
Gram de aur (XAU)Gram de aur482.1625

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb