Gun Media: Retailerii SHEIN, TEMU, Ali Express schimbă jocul comerţului online

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 22 martie

Gun Media: Retailerii SHEIN, TEMU, Ali Express schimbă jocul comerţului online

English Version

Pe piaţa de ecommerce locală, tensiunea creşte de la an la an. 2024 aduce provocări pe care doar brandurile adaptabile şi inovatoare le pot depăşi, afirmă reprezentaţii agenţiei Gun Media, cu 11 ani de experienţă în digital marketing. Pe măsură ce competiţia din online creşte, iar volumul audienţei rămâne acelaşi, dacă nu cumva devine mai mic, atenţia fiecărui utilizator fiind împărţită între platformele de socializare, costurile devin mai mari. Bugetele aruncate în piaţă de marii retaileri din Asia nu fac deloc lupta mai uşoară. Robert Trandafir, CEO al agenţiei de performance marketing Gun Media, a făcut o analiză a pieţei ecommerce şi a observat trendurile, expunând câteva provocări şi soluţii pentru antreprenorii din industrie.

"În acest moment, piaţa de ecommerce e din ce în ce mai dinamică, ceea ce-i obligă pe antreprenori să-şi adapteze business-ul, strategiile de marketing, şi să fie dispuşi să inoveze, ca să poată ţine pasul. Inteligenţa artificială e unul dintre factorii care duce la aceste schimbări - e utilizată în orice domeniu, iar magazinele online se orientează, astfel, către soluţii de tip SaaS. Din nou, provocarea pentru antreprenori e să găsească soluţiile şi oamenii potriviţi care să coordoneze implementarea corectă a lor, ca investiţia să aibă rezultatele dorite", precizează Robert Trandafir.

Robert Trandafir: "Oamenii şi-au schimbat comportamentul de achiziţie"

Inflaţia din 2023 a avut repercusiuni asupra multor industrii şi a afectat inclusiv comportamentul cumpărătorilor. Aceştia sunt mai cumpătaţi, mai prudenţi, se gândesc de două ori înainte de a achiziţiona un produs, returnează, îşi pun întrebări pe care poate înainte nu le luau în calcul atât de des.

Robert Trandafir consideră: "Cu siguranţă aceste modificări de comportament ale utilizatorilor îi obligă pe antreprenori să îşi construiască branduri puternice care să realizeze o legătură emoţională cu clienţii, să îi loializeze, să răspundă mai bine nevoilor şi dorinţelor lor. Interesant e că asistăm şi la o dinamică a magazinelor online - unele din România vor să se extindă în alte ţări -, dezvoltare ce implică noi provocări: adaptarea la legislaţia şi fiscalitatea de pe alte teritorii, găsirea unor parteneri potriviţi pentru logistică şi transport, dar şi costuri crescute de marketing. Cât despre intrarea mastodonţilor din afară pe piaţa din România, precum Shein, Temu sau Ali Express, apare întrebarea: cum să contracareze afacerile locale, cum să liciteze eficient, în aşa fel încât să câştige spaţiu de afişare mai mult decât ei, aceşti mari jucători internaţionali care plusează cu bugete foarte mari? Temu, în momentul de faţă, este concurent în Pay per Click pentru orice magazin online, indiferent de nişă. Trendyol, cel mai mare magazin online din Turcia, deţinut parţial de Amazon, se pregăteşte să intre în România în acest an. Pe lângă asta, sunt foarte mulţi jucători regionali din Cehia şi Polonia care au intrat în România în ultimii ani".

Creşte numărul magazinelor online

Numărul de magazine online pe fiecare nişă s-a mărit şi concurenţa online a crescut foarte mult, ne-a spus Robert Trandafir, adăugând că, doar în pandemie, numărul magazinelor online s-a dublat: "Temporar s-a dublat şi cererea, dar când oamenii au revenit şi în offline, numărul mare de magazine nou create a rămas. Care e provocarea antreprenorilor în acest context? Să-şi dezvolte comunităţi puternice şi să-şi fidelizeze clienţii. Mai mult ca oricând, vorbim de asumare, de ascultare, de empatie. E, într-adevăr, nevoie de mult curaj să iei decizii şi să rişti în momente ca acestea, când piaţa e atât de dinamică".

Magazinele de fashion, în scădere în 2024; cresc segmentele de home&deco, beauty, articole pentru copii

Segmentul de fashion, de exemplu, înregistrează o scădere în numărul de tranzacţii în 2024, dar alte nişe sunt pe plus, precum home&deco, beauty sau cele cu articole pentru copii, mai arată sursa citată: "Şi din nou mă întorc la curaj - pentru că e necesar mai mult ca oricând să ai îndrăzneala de a testa soluţii inovatoare, de a ieşi în evidenţă, de a cuceri publicul, ca să poţi face faţă competiţiei, să fii cu un pas în faţă. Teama că investiţia nu se va întoarce, lipsa de răbdare până la vizibilitatea efectelor, frica de a pierde bani - toate acestea pot bloca acţiunea. Însă o astfel de schimbare e necesară, altfel piaţa evoluează, apar competitori noi şi afacerile pot suferi, pierzând cotă de piaţă şi profit".

Patru soluţii pentru business-urile locale, în 2024

CEO-ul Gun Media propune patru soluţii pentru business-urile locale, în acest an:

"1. Brand awareness - pe termen scurt, e cel mai costisitor şi nu se întoarce investiţia. Pe termen lung, brand awareness-ul se traduce în rate mai bune de conversie pe site, mărind numărul de tranzacţii directe.

2.Investiţia în analiza de date şi utilizarea tool-urilor de îmbunătăţire a ratei de conversie care folosesc modele statistice sau AI de recomandări în funcţie de comportamentul utilizatorului pe site.

3.Email marketing (email & SMS) - e un canal care are foarte mult potenţial şi care trebuie să devină prioritar. Sunt prea puţine magazine online de la noi care utilizează suficient de mult acest canal, cu automatizări bazate pe o strategie personalizată ţinând cont de comportamentul audienţelor şi afinitatea lor pentru anumite produse, în anumite perioade.

4.Curajul de a vinde în afara ţării, cross-border. Din cunoştinţele mele, suntem pe ultimul loc din UE la numărul de colete expediate în afara ţării. Avem tot ce ne trebuie logistic să vindem în întreaga lume şi credem că magazinele online din România pot face asta".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9692
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5468
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1433
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9059
Gram de aur (XAU)Gram de aur360.6045

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb