Hyundai Motor Co, cel mai mare producător auto din Coreea de Sud, a afişat cel mai mic profit trimestrial din ultimii şapte ani, în contextul în care recesiunea a afectat vânzările de autovehicule, relatează Bloomberg.
Profitul net din primul trimestru a scăzut cu 43%, la 225 miliarde woni (167 milioane dolari), faţă de 392,7 miliarde woni în aceeaşi perioadă a anului trecut. Analiştii chestionaţi de Bloomberg aşteptau ca grupul să afişeze un profit net de 205 miliarde woni în perioada analizată. De asemenea, vânzările au scăzut cu 26%, la 6.030 miliarde woni.
Hyundai a scăzut producţia internă cu 29% în primele trei luni din 2009, pentru a face faţă scăderii cererii. Totuşi, deprecierea cu 8,9% a wonului i-a permis companiei să crească activităţile de marketing pe piaţa americană, trimestrul trecut, câştigând clienţii grupurilor Toyota Motor Corp. şi General Motors Corp.