IMM-urile în focus: Cum să îţi creşti afacerea prin e-commerce

F.D.
Companii / 19 iunie

Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR

Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) în parteneriat cu eMAG şi Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), a organizat marţi, 18 iunie 2024, un workshop online cu tema Cum să îţi creşti afacerea prin e-commerce. Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR, a deschis evenimentul subliniind că digitalizarea este un factor-cheie în dezvoltarea e-commerce în rândul antreprenorilor, iar IMM-urile au nevoie de sprijin în acest demers, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

"Deşi IMM-urile au resurse şi capacitate umană limitate, nouă din zece consideră că procesul de digitalizare este foarte important pentru dezvoltarea companiei. Totodată mai mult de jumătate dintre angajaţii IMM-urilor văd procesul de digitalizare ca pe o oportunitate şi nu ca pe o ameninţare. Digitalizarea instituţiilor statului, acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuieli cu digitalizarea şi finanţarea de cursuri de perfecţionare în domeniul digitalizării pentru angajaţi se numără printre principalele nevoi ale antreprenorilor în domeniul digitalizării", a spus Jianu. "Din analizele noastre digitalizarea este şi un cost, fie că vorbim despre un cost de conformare, fie că unul ce ţine de resursa umană, şi atunci trebuie să identificăm resurse financiare pentru a susţine IMM-urile în cadrul procesului de transformare digitală".

Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), a făcut o radiografie a sectorului de e-commerce la nivelul anului trecut, remarcând că peste 68% dintre utilizatorii de Internet au realizat cel puţin o comandă online, cumpărând aproape orice şi mai ales articole de uz zilnic, categorie cu vânzări în creştere pe platformele online.

"România a făcut mari progrese în ce priveşte penetrarea comerţului online, iar acest lucru se datorează serviciilor şi infrastructurii pe care companiile şi firmele de curierat le-au creat în ultimii ani. De pildă, deja este un standard aici să primeşti comanda într-o zi-două, pe când în Europa poate dura şi şapte zile până este predată curierului. Cu toate acestea, doar 12% dintre IMM-urile româneşti realizau vânzări online la nivelul anului 2021, când au fost publicate aceste date, faţă de 18% media Uniunii Europene, iar media cifrei de afaceri rezultate din comerţ online era de 7% versus 12% media UE. Totodată, doar 4% dintre companiile româneşti realizau vânzări transfrontaliere online. Marele avantaj economic al comerţului online este acela că deschide afacerea către milioane sau zeci de milioane de posibili cumpărători nu doar în România, ci şi din străinătate", a spus Pelivan.

Oana Antohe, senior director eMAG Marketplace, a subliniat, la rândul său, că piaţa căreia se adresează eMAG prin Marketplace-ul său este una în dezvoltare, ceea ce înseamnă că este un moment foarte bun de a începe un business online şi să faci, ca IMM care vinde produse în România, trecerea spre online şi spre regiunea Europei de Sud-Est, una cu un potenţial de creştere ridicat în următorii cinci ani. Un IMM din România care ar trece acum în online ar creşte mult mai mult decât dacă acel antreprenor ar debuta pe o piaţă mai matură din regiunea Europei Centrale şi de Est, precum cea din Polonia.

"Vânzarea prin intermediul unui model de tip Marketplace ajută foarte mult afacerile să se dezvolte, iar noi avem un pachet de cinci programe care pot să susţină o creştere accelerată a afacerilor în online: Genius este programul care le aduce clienţilor livrare gratuită şi oferte exclusive, iar sellerilor care îşi aduc produsele în program le dublează rata de conversie; eMAG Ads este serviciul de tip pay-per-click, prin intermediul căruia sellerii îşi cresc numărul vizitelor pe pagina de produs şi le poate aduce acestora o vizibilitate cu peste 40% mai mare. De asemenea soluţia noastră de Fulfilment le permite sellerilor să aducă produsele în depozitul eMAG, ajutându-i să scaleze afacerea şi să îşi menţină costurile scăzute, lăsându-le mai mult timp pentru strategia comercială. Programul cross-border le aduce sellerilor vânzări suplimentare de 37% şi posibilitatea de a ieşi pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria. Tuturor acestor programe li se adaugă campaniile pe care eMAG le dezvoltă şi care pot genera vânzări de trei-patru ori mai mari pentru antreprenorii care participă la ele, lună de lună. Încurajăm orice retailer care îşi doreşte să crească să testeze aceste servicii pe care le oferim în toate cele trei ţări în care activăm", a conchis Antohe.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9737
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5689
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0989
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9158
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.2067

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb