Autoritatea Antitrust Italia sancţionează din nou Facebook pentru prelucrarea "înşelătoare" a datelor abonaţilor, transmite Il Fatto Quotidiano, citată de g4media.
Potrivit autorităţii, companiile Facebook Ireland Ltd. şi Facebook Inc. "nu au respectat avertismentul de eliminare a practicii incorecte privind utilizarea datelor utilizatorilor şi nu au publicat declaraţia de rectificare solicitată de autoritate", care a fost prescrisă în prevederea emisă împotriva lor, în noiembrie 2018.
Astfel că acum primeşte o amenda de 7 milioane de euro: cu siguranţă nu este un factor de descurajare pentru reţeaua de socializare, care anul trecut a înregistrat profituri de 29 de miliarde de dolari.
În 2018, Autoritatea Antitrust a constatat că Facebook "a indus prin înşelăciune utilizatorii să se înregistreze pe platforma sa, neinformându-i imediat şi în mod adecvat - în timpul activării contului - cu privire la activitatea de colectare, cu intenţie comercială, a datelor furnizatate de ei şi, în general, cu privire la scopurile remuneratorii care stau la baza serviciului, subliniind gratuitatea", aminteşte un comunicat.
Totodată, potrivit Antitrust, informaţiile furnizate de Facebook "erau generice şi incomplete şi nu furnizau o diferenţă adecvată între utilizarea necesară a datelor pentru personalizarea serviciului (cu obiectivul de a facilita socializarea cu alţi utilizatori) şi utilizarea datelor pentru desfăşurarea de campanii publicitare specifice".