Lockheed Martin Skunk Works®, în parteneriat cu NASA, a efectuat cu succes primul zbor al aeronavei X-59 - un avion supersonic experimental conceput pentru a reduce semnificativ zgomotul produs de boom-ul sonic şi pentru a deschide o nouă eră a zborurilor comerciale rapide, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Zborul inaugural a avut loc de la baza Skunk Works din cadrul U.S. Air Force Plant 42 din Palmdale, California, aeronava aterizând ulterior în siguranţă la Centrul de Cercetare Aeronautică Armstrong al NASA din Edwards, California. Testul a confirmat performanţele tehnice şi stabilitatea în zbor ale aparatului.
„Suntem încântaţi să realizăm primul zbor al X-59”, a declarat OJ Sanchez, vicepreşedinte şi director general al Lockheed Martin Skunk Works. „Acest avion este o dovadă a inovaţiei şi expertizei echipei noastre comune şi suntem mândri să fim în fruntea dezvoltării tehnologiei supersonice silenţioase.”
X-59 este conceput pentru a zbura la viteze supersonice reducând drastic zgomotul caracteristic, ceea ce ar putea elimina una dintre principalele restricţii impuse zborurilor comerciale deasupra uscatului. Proiectul vizează stabilirea unor noi standarde internaţionale privind nivelul de zgomot acceptabil pentru avioanele supersonice, deschizând astfel calea către o nouă generaţie de aeronave capabile să transporte pasageri şi mărfuri de două ori mai repede decât avioanele actuale.
„X-59 este un simbol al ingeniozităţii americane. Spiritul american nu cunoaşte limite. Este parte din ADN-ul nostru - dorinţa de a merge mai departe, mai repede şi mai silenţios decât oricine a făcut-o vreodată”, a declarat Sean Duffy, administratorul interimar al NASA.
În lunile următoare, Skunk Works şi NASA vor continua testele pentru a atinge viteza şi altitudinea necesare realizării unui boom sonic aproape imperceptibil, urmând ca rezultatele să fie utilizate în campanii de testare şi evaluare publică.
Lockheed Martin subliniază că acest pas confirmă angajamentul companiei de a depăşi limitele inovaţiei aerospaţiale şi de a dezvolta tehnologii de zbor sustenabile şi eficiente pentru viitor.




















































Opinia Cititorului