MINISTRUL MEDIULUI, DANIEL CONSTANTIN:Măsuri compensatorii pentru industria auto, după eliminarea timbrului de mediu

Dumitru Coman
Politică /

Măsuri compensatorii pentru industria auto, după eliminarea timbrului de mediu

Daniel Constantin, vicepremier şi ministru al Mediului, susţine că vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto odată cu eliminarea timbrului de timbru, argumentând că principala problemă în acest sector nu este colectarea, ci cheltuirea fondurilor şi dezvoltarea de programe.

Daniel Constantin a explicat pentru Digi24, citat de Agerpres: "Este o discuţie pe care o vom avea la momentul când se va elabora bugetul. Timbrul de mediu s-a atacat tot timpul în instanţă, iar statul trebuie să plătească eşalonat foarte mulţi bani pentru cei care au plătit acest timbru de mediu. (...) Problema nu este neapărat cum să alimentăm (n.r. - Administraţia Fondului pentru Mediu), pentru că, dacă vă uitaţi, 70% din fondurile pe care le-au avut nu s-au cheltuit. Deci nu e problema colectării, ci a cheltuirii şi dezvoltarea de programe în această zonă".

Întrebat dacă vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto ce reclamă că, odată cu eliminarea timbrului de mediu, sectorul autohtonă de profil va scădea cu 30% şi se vor pierde 15.000 de locuri de muncă, vicepremierul a confirmat că vor exista, dar vor fi prezentate public, numai după ce vor fi discutate cu producătorii.

Constantin a mai precizat: "Sigur că vor exista (măsuri compensatorii n.r.), după ce le vom discuta cu dânşii le vom prezenta public. Cu siguranţă producţia de autovehicule este foarte importantă pentru ţara noastră şi vorbim de doi mari producători, într-adevăr cu capital străin, dar care de-a lungul timpului au avut deschidere guvernamentală foarte mare şi vor avea în continuare. Eu, ca ministru al Mediului, voi fi preocupat ca pe piaţa românească să fie autovehicule cât mai noi şi care să polueze cât mai puţin".

Acesta a afirmat că, deşi au existat diverse discuţii despre introducerea unei accize în preţul carburantului, atât la nivel tehnic, cât şi politic, această măsură nu a fost suficient fundamentată şi "nu poate intra în discuţie, cel puţin acum".

Ministrul mediului a mai subliniat: "Acciza în preţul carburantului este o discuţie care a fost şi la nivel tehnic şi politic, dar care nu este suficient fundamentată şi nu poate intra în discuţie cel puţin acum. Toate le vom discuta la momentul potrivit. (...) Repet, avem fonduri suficiente şi vom lua măsuri cu fondurile pe care le avem astfel încât gradul de poluare să fie cât mai redus".

Timbrul de mediu pentru autovehicule era inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de noul guvern.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
Apanova
Patria Bank
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
Real Estate & Construction Forumwww.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roSCEBSMART TRANSFORMATION 2019
Cabinet de avocatTMPS