NEPI ROCKCASTLE: Proiectul de la ROMEXPO poate fi dezvoltat şi fără ca românii să facă un cadou de sute de milioane de euro unei grupări de dezvoltatori imobiliari

Comunicate de presă / 22 martie 2021

Proiectul de la ROMEXPO poate fi dezvoltat şi fără ca românii să facă un cadou de sute de milioane de euro unei grupări de dezvoltatori imobiliari

NEPI Rockcastle face apel la autorităţile române competente să reconsidere legea pentru modificarea şi completarea legii Camerelor de comerţ din România nr. 335/2007, care ar deposeda românii de un bun extrem de valoros: prin această lege, un teren proprietate a statului, cu valoare de piaţă de sute de milioane de euro, ar fi oferit gratuit unei entităţi private, doar pe baza unor promisiuni, fără beneficii certe şi fără vreo garanţie pentru statul român privind obţinerea acestora, conform unui comunicat remis redacţiei.

,,În primul rând, îmi pasă aşa cum cred că îi pasă oricărui român, pentru că terenul este un bun al tuturor românilor. Este ca şi cum fiecare cetăţean român ar oferi cadou câteva zeci de euro unei grupări de dezvoltatori imobiliari, fără niciun fel de garanţii, doar pentru un vis frumos desenat.

În al doilea rând, îmi pasă în calitate de reprezentant al unui investitor privat, interesat ca România să rămână o ţară în care se poate construi corect, fără ca unii să primească gratuit de la stat un teren uriaş în una din cele mai bune zone din Bucureşti." - Alex Morar, CEO al NEPI Rockcastle.

NEPI Rockcastle explică de ce proiectul denumit ,,Noul Romexpo" ar fi păgubos pentru români:

"Un teren extrem de valoros din inima Bucureştiului ar fi oferit gratuit, deşi există investitori interesaţi să ofere statului un preţ corect; din preţul încasat pe teren s-ar putea asigura, de exemplu, construirea a peste 100 de spitale modulare Covid-19 similare celui de la Spitalul Elias;

Nu există garanţii reale că proiectul prezentat se va dezvolta conform promisiunilor, după transferul terenului - România şi în special Bucureşti având experienţe anterioare cu proiecte imobiliare gigantice, promise şi nerealizate;

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) nu oferă niciun fel de garanţii si nu are niciun fel de obligaţii sau răspundere faţă de statul român în cazul în care beneficiile promise nu s-ar materializa;

În forma actuală, proiectul prezentat ar atrage un trafic imens, dar nu oferă nicio garanţie de dezvoltare a infrastructurii absolut necesare;

Condiţiile asocierii dintre Camera de Comerţ şi Industrie a României şi dezvoltatorul ales printr-un proces netransparent şi necompetitiv, desfăşurat în spatele uşilor închise, sunt ţinute secrete;

Proiectul încalcă legislaţia europeană privind ajutorul de stat, cu consecinţa necesităţii unei intervenţii din partea Comisiei Europene pentru a stopa ajutorul de stat ilegal, dar şi cu consecinţe negative asupra viitorului investitiilor din România, prin cultivarea privilegiilor pentru unii jucători;"

Varianta mai avantajoasă şi corectă pentru statul român, conform sursei citate:

"În ciuda declaraţiilor publice ale Camerei de Comerţ şi Industrie a României, transferul gratuit al proprietăţii asupra terenului Romexpo şi dezvoltarea acestuia alături de anumiţi investitori nu reprezintă singura opţiune de revitalizare urbană şi dezvoltare a unui nou proiect la Romexpo.

Statul român, singur (pentru partea de teren neutilizată conform destinaţiei iniţiale de târguri şi expoziţii - adică peste 30 ha), sau în asociere cu CCIR (dacă s-ar oferi spre dezvoltare întregul teren de la Romexpo), poate organiza o licitaţie internaţională, un proces competitiv şi transparent de selecţie a unuia sau mai multor dezvoltatori, către care fie să cedeze drepturile de dezvoltare imobiliară, fie alături de care să intre într-un parteneriat public-privat pentru dezvoltarea şi revitalizarea zonei Romexpo.

O astfel de abordare ar aduce statului român, în plus faţă de beneficiile deja vehiculate, venituri suplimentare considerabile în calitate de partener în proiect, precum şi - de asemenea foarte important - control şi garanţii cu privire la obţinerea acestor beneficii (control şi garanţii care ar lipsi cu desăvârşire în cazul promulgării legii în forma actuală).

Având în vedere toate cele mai sus exprimate, considerăm că este imperios necesară remedierea tuturor neregulilor semnalate, nu doar de NEPI Rockcastle, ci şi de restul mediului de afaceri, cu privire la forma actuală a legii votate de Parlament în 2020. Ne exprimăm încrederea că Preşedintele României va analiza atent, întrucât legea pentru modificarea şi completarea legii Camerelor de comerţ din România nr. 335/2007 ar aduce României prejudicii pe care aceasta nu şi le poate permite, mai ales în actualul context de criză."

,,Compania noastră îşi reafirmă dorinţa şi capacitatea de a se implica într-un proiect sănătos dezvoltat pe terenul de la Romexpo în condiţii de deplină transparenţă şi competitivitate - fie prin cumpărarea la preţul pieţei a terenului sau a unei părţi din teren, fie prin asocierea cu statul român. Acest proiect poate fi dezvoltat într-o variantă mai bună pentru statul român şi România, fără prejudicierea gravă a bugetului de stat şi încălcarea legislaţiei europene şi naţionale." - Alex Morar, CEO al NEPI Rockcastle.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Cotroceni, Parlement., Senat

    MAI AVETI CE FURA/VINDE PENTRU A VA INGRASA BUZUNARELE???????

    PANA CAND???????????? 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

01 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9148
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5152
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9264
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5638
Gram de aur (XAU)Gram de aur279.6982

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro