Nestle a publicat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului 2025, anunţând performanţe pozitive atât la nivel global, cât şi pe piaţa locală din România, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Laurent Freixe, CEO Nestle, a declarat:
„Ne punem în aplicare strategia pentru a accelera performanţa şi a ne transforma pentru viitor. Accelerăm creşterea categoriei noastre şi ne îmbunătăţim cota de piaţă, printr-o execuţie mai bună şi investiţii mai mari, finanţate printr-o urmărire neobosită a eficienţei. Acolo unde investim pentru a accelera creşterea categoriei, creştem de patru ori mai repede decât Grupul, iar cele şase „pariuri mari” în inovaţii au realizat vânzări de peste 200 de milioane de franci elveţieni în prima jumătate a anului. Ne-am menţinut previziunile pentru 2025, ţinând cont, în acelaşi timp, de riscurile şi incertitudinile macroeconomice crescute.”
Potrivit comunicatului, rezultate financiare globale (în milioane CHF) au fost:
-Vânzări: 44.228 milioane CHF (vs. 45.045 în H1-2024), în scădere cu 1,8%.
-Creştere reală internă (RIG): 0,2% (faţă de 0,1% în 2024).
-Pricing: 2,7% (vs. 2,0%).
-Creştere organică: 2,9% (faţă de 2,1%).
În trimestrul al doilea, Nestle a înregistrat o creştere organică de 3,0%, cu o scădere a RIG de -0,4% şi un pricing de 3,3%.
Conform sursei, creşterea în Europa a fost susţinută de ajustările de preţ în contextul inflaţionist, mai ales pentru cafea şi dulciuri. În trimestrul al doilea, RIG-ul a revenit pe pozitiv, cu îmbunătăţiri semnificative în categoriile de cafea şi hrană pentru animale de companie.
-Creştere organică: 3,5% (RIG -0,2%, pricing 3,7%)
-Vânzări raportate: 8,5 miliarde CHF (+1,5%), afectate de un impact valutar negativ de -2,2%.
-Pieţe cu performanţe notabile: Turcia, Peninsula Iberică, ţările nordice şi Franţa.
Conform comunicatului, performanţa categoriilor de produse a fost:
-Cafea: creştere medie, susţinută de cafeaua solubilă şi băuturile RTD.
-Dulciuri: creştere medie, cu KitKat ca principal contributor.
-Hrană pentru animale: creştere mică, cu brandurile Felix, Purina ProPlan şi Purina ONE în top.
-Nestle Professional: creştere ridicată, datorită soluţiilor pentru băuturi.
-Nutriţie pentru sugari şi copii: creştere constantă.
-Produse alimentare: scădere a vânzărilor din cauza concurenţei puternice.
Nestle România a raportat o creştere de 4,8% în primul semestru al anului 2025.
Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România, a declarat:
„Suntem bucuroşi să anunţăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestle România, reuşind să obţinem o creştere de 4,8%. Acest rezultat reflectă capacitatea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate şi de a satisface nevoile în continuă evoluţie ale consumatorilor noştri. Suntem încrezători în abilitatea noastră de a continua pe aceeaşi traiectorie, pentru a marca al doisprezecelea an consecutiv de creştere pentru Nestle România. Mulţumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi şi pentru impactul pozitiv adus în societate.”
Nestle România a continuat să sprijine proiectele educaţionale dezvoltate împreună cu Fundaţia Prais. Activităţile desfăşurate în cadrul programelor „Şi Eu Trăiesc Sănătos!” - SETS, „Planeta Albastră Contează pe Tine!” - PACT şi „Pet School” au implicat:
-443 de şcoli din 244 comunităţi din 35 de judeţe şi Bucureşti
-peste 3.300 de ore tematice susţinute de cadre didactice
-77.200 de activităţi cu elevii
-peste 600.000 de elevi implicaţi în total din 2011 până în prezent
În plus, în primele 6 luni din 2025, compania a donat 27 de tone de alimente, în valoare de peste 90.000 CHF.