Grupul Nestle a raportat o creştere organică de 3,3% în primele nouă luni ale anului 2025, cu o creştere internă reală (RIG) de 0,6% şi un pricing de 2,8%, potrivit datelor publicate de companie.
„Creşterea condusă de RIG este prioritatea noastră numărul unu. Am mărit investiţiile pentru a accelera acest trend şi vom continua să fim riguroşi în alocarea resurselor, prioritizând categoriile cele mai profitabile”, a declarat Philipp Navratil, CEO Nestle.
Pe lângă investiţiile în inovaţie şi eficienţă, grupul a anunţat un plan de reducere a costurilor cu 3 miliarde CHF până în 2027, care va include şi optimizarea numărului de angajaţi la nivel global.
Vânzările totale raportate au fost de 65,9 miliarde CHF, în scădere cu 1,9% faţă de anul precedent, dar creşterea organică a fost susţinută în toate regiunile şi categoriile majore. În al treilea trimestru, creşterea organică s-a accelerat la 4,3%, cu o redresare puternică a RIG la 1,5%, datorită investiţiilor şi gestionării elasticităţii preţurilor.
Pe segmente, cafeaua şi dulciurile au fost principalele motoare ale creşterii, cu o cerere ridicată pentru brandurile Nescafe, KitKat şi Dessert. Categoria de hrană pentru animale de companie a înregistrat, de asemenea, o creştere constantă, datorită brandurilor Felix, Pro Plan şi ONE.
La nivel regional, Zona Europa a avut o creştere organică de 4,3%, cu performanţe solide în Turcia, Peninsula Iberică, Europa de Sud şi de Est şi ţările nordice. Vânzările prin e-commerce au crescut cu 13,2%, ajungând la 20,2% din totalul vânzărilor globale, iar canalul out-of-home a înregistrat o creştere de 6,2%.
În România, Nestle a raportat o creştere organică de 4,6% în primele nouă luni ale anului. „Rezultatul reflectă efortul constant al echipei noastre şi dorinţa de a marca al doisprezecelea an consecutiv de creştere. Le mulţumesc tuturor colegilor pentru implicarea lor zilnică”, a declarat Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Nestle îşi menţine obiectivul de a continua investiţiile în inovaţie, digitalizare şi sustenabilitate, concentrându-se totodată pe optimizarea costurilor şi crearea de valoare pentru acţionari.
Opinia Cititorului