Papa Leon al XIV-lea a lansat un apel ferm către organizaţiile media, cerându-le să renunţe la practicile de tip clickbait şi să îşi protejeze credibilitatea în faţa avalanşei de informaţii de calitate îndoielnică, relatează Politico.
„Comunicarea trebuie eliberată de gândirea greşită care o corupe, de concurenţa neloială şi de practica degradantă a aşa-numitului clickbait”, a declarat Suveranul Pontif, în cadrul unei conferinţe organizate la Roma de reţeaua globală Minds International. „Vă îndemn: nu vă vindeţi niciodată autoritatea.”
Evenimentul, dedicat impactului inteligenţei artificiale asupra presei şi rolului agenţiilor de ştiri într-o lume „post-adevăr”, a reunit lideri media şi experţi în comunicare. Papa Leon a subliniat că, în pofida abundenţei de informaţii, jurnaliştii şi publicul trăiesc o criză a discernământului, în care „falsul este confundat cu adevărul, iar autenticitatea cu artificialul”.
El a adus un omagiu jurnaliştilor care relatează din zone de conflict, precum Gaza şi Ucraina, numindu-i „gardieni ai adevărului şi ai spiritului civic”, conform sursei citate.
„Puteţi acţiona ca o barieră împotriva celor care, prin vechea artă a minciunii, încearcă să creeze diviziuni pentru a conduce prin dezbinare. De asemenea, puteţi fi un bastion al spiritului civic în faţa nisipurilor mişcătoare ale aproximării şi ale post-adevărului”, a spus Papa Leon al XIV-lea.
Opinia Cititorului