Autoritatea pentru concurenţă din Italia (AGCM) a aplicat luni o amendă de 1 milion de euro (1,16 milioane de dolari) retailerului online de fast fashion Shein, fondat în China, pentru inducerea în eroare a consumatorilor cu privire la impactul de mediu al produselor sale, transmite Reuters, de la care menţionăm următoarele.
Aceasta este a doua sancţiune financiară aplicată Shein de o autoritate de concurenţă europeană în mai puţin de o lună, după ce Franţa a amendat compania cu 40 de milioane de euro pe 3 iulie, pentru reduceri false şi afirmaţii ecologice înşelătoare.
Amenda italiană a fost emisă împotriva Infinite Styles Services Co. Limited, o companie cu sediul în Dublin care operează site-ul Shein în Europa, în urma unei anchete lansate de AGCM în septembrie anul trecut.
Într-o declaraţie, Shein a precizat că a cooperat pe deplin cu AGCM şi a luat măsuri imediate pentru a remedia problemele semnalate.
Potrivit autorităţii italiene, mesajele despre sustenabilitatea ecologică şi responsabilitatea socială de pe site-ul Shein „erau uneori vagi, generice şi/sau excesiv de entuziaste, iar în alte cazuri omise sau înşelătoare”.
Declaraţiile Shein despre designul circular şi reciclabilitatea produselor au fost considerate „false sau cel puţin confuze”, iar meritele ecologice ale colecţiei "evoluSHEIN by design' au fost exagerate, a mai arătat AGCM.
Colecţia respectivă este promovată ca fiind alcătuită din haine realizate prin metode mai sustenabile şi responsabile. Cu toate acestea, AGCM a precizat că materialele folosite nu sunt complet reciclabile, având în vedere tipul de fibre utilizate şi limitele actuale ale sistemelor de reciclare, astfel încât afirmaţiile companiei induc în eroare consumatorii.
În replică, Shein a declarat:
„Am întărit procesele interne de verificare şi am îmbunătăţit site-ul pentru ca toate afirmaţiile legate de mediu să fie clare, verificabile şi conforme cu reglementările.”
AGCM a criticat şi angajamentele vagi şi generale ale Shein privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 şi atingerea neutralităţii climatice până în 2050, subliniind că emisiile companiei au crescut în 2023 şi 2024.
Autoritatea a justificat evaluarea strictă printr-un „grad crescut de responsabilitate” care revine companiei, deoarece activează într-un sector cu un impact ridicat asupra mediului şi utilizează metode de producţie poluante.
AGCM este responsabilă atât de protecţia consumatorilor, cât şi de reglementarea concurenţei pe piaţă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.08.2025, 10:00)
Practic autoritatile sunt nemultumite de modelul de business promovat de Shein (haine ieftine si bune) care va pune pe butuci magazinele traditionale unde iti cer 50euro ptr un tricou.