Românii au cumpărat 11.899 de maşini noi în cadrul primei etape a programului Rabla, reprezentând circa 60% din totalul autoturismelor alocate, potrivit datelor transmise NewsIn de un reprezentant al Ministerului Mediului.
Astfel, statul a plătit de la Fondul de Mediu 45,2 milioane lei, reprezentând prima de casare pentru maşinile achiziţionate în prima etapă, din totalul de 76 milioane lei.
Cu două săptămâni înainte de finalul primei etape - care s-a încheiat pe 29 mai - fuseseră semnate doar 10.948 note de acceptare, cele mai multe (5.193) fiind pentru marca Dacia. Pe locul al doilea s-a clasat Renault-Nissan, cu 1.040 de unităţi, iar pe poziţia a treilea - Skoda, cu 857 vândute în cadrul programului. Românii s-au mai arătat interesaţi de mărcile Ford (609 unităţi), Opel (608) şi Hyundai (606).
Cele mai puţine maşini vândute până pe 15 mai au fost Lada (1 autoturism), Honda (2) şi Mazda (6). Audi nu a vândut nicio unitate în cadrul programului Rabla.