Grupul auto Stellantis a anunţat miercuri oprirea programului său dedicat vehiculelor comerciale pe bază de hidrogen, invocând lipsa infrastructurii, costurile ridicate şi absenţa unor stimulente suficiente pentru clienţi, transmite Reuters, care relatează cele ce urmează.
„Piaţa hidrogenului rămâne un segment de nişă, fără perspective de sustenabilitate economică pe termen mediu”, a declarat Jean-Philippe Imparato, director operaţional pentru Europa extinsă.
Decizia afectează direct subsidiara Symbio, un joint venture cu Michelin şi Forvia, în care Stellantis a preluat o participaţie în 2023. Potrivit Forvia, grupul auto reprezenta circa 80% din volumul de afaceri al Symbio. Furnizorii au declarat că anunţul i-a luat prin surprindere şi au avertizat asupra unor „consecinţe operaţionale şi financiare serioase”.
Symbio are peste 650 de angajaţi şi a inaugurat anul trecut o gigafabrică în estul Franţei, precum şi un centru în California. Michelin a subliniat că principala îngrijorare este legată de impactul asupra forţei de muncă.
Stellantis a precizat că a iniţiat discuţii cu partenerii pentru a evalua consecinţele deciziei şi pentru a proteja interesele comune. În paralel, grupul îşi va concentra resursele pe dezvoltarea gamei de vehicule electrice şi hibride, atât în segmentul de pasageri, cât şi în cel de vehicule comerciale uşoare.
Programata să înceapă în această vară, producţia gamei comerciale Pro One în uzinele din Hordain (Franţa) şi Gliwice (Polonia) nu va fi afectată, iar personalul din fabrici îşi va păstra locurile de muncă. Activităţile de cercetare-dezvoltare în domeniul hidrogenului vor fi redirecţionate către alte proiecte, conform sursei citate.
Grupul nu anticipează o adoptare semnificativă a furgonetelor cu celule de combustie pe hidrogen înainte de sfârşitul deceniului.
Opinia Cititorului