Studiu UP Generation: 72% din tinerii din România îşi doresc să înveţe mai mult decât ce le oferă şcoala sau facultatea

Comunicate de presă / 17 iunie

Studiu UP Generation: 72% din tinerii din România îşi doresc să înveţe mai mult decât ce le oferă şcoala sau facultatea

Şapte din zece tineri din România îşi doresc programe de învăţare bazate pe exemple practice, exerciţii şi scenarii reale de viaţă. Un studiu realizat de UP Generation în colaborare cu agenţia de cercetare de piaţă MKOR relevă că tinerii români cu vârste între 16 şi 24 de ani vor să urmeze programe de învăţare diferite de curricula tradiţională, care să îi ajute să îşi descopere talentele şi să îi pregătească pentru reuşită. UP Generation este singurul program de mentorat pentru tineri, care antrenează abilităţile profesionale şi de viaţă.

Dezvoltarea personală şi pregătirea pentru viaţa profesională reprezintă o preocupare majoră pentru tinerii români. Aproape toţi (95%) au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătăţească, în top trei preferinţe fiind: educaţia financiară (37%), vorbitul în public (36%) şi marketingul şi comunicarea (28%).

Topul este completat de domenii mai orientate spre business, precum leadership şi management (25%) sau educaţie antreprenorială (22%). Tehnologia şi inovaţia atrag, de asemenea, un sfert dintre respondenţi.

Particularităţi demografice în preferinţele de învăţare

În plus, există particularităţi în funcţie de caracteristicile demografice, prevalente fiind genul şi etapa de viaţă în care se află respondenţii, ceea ce reflectă nevoia de învăţare adaptată nevoilor specifice. De exemplu, adolescenţii îşi doresc cel mai mult să se poată exprima liber în public, în timp ce pentru studenţi şi cei care deja se află la primul job, educaţia financiară devine o prioritate peste media generală.

În acelaşi timp, tinerele sunt mai atrase de dezvoltarea empatiei şi a inteligenţei emoţionale (24%), spre deosebire de băieţi, care au o apetenţă mai crescută pentru zona tech (30%), inclusiv AI. De asemenea, vânzările şi negocierea sunt domenii preferate de băieţi.

Aspiraţii şi nevoi de dezvoltare: stabilitate financiară

Întrebaţi ce schimbări ar vrea să aducă în viaţa lor pentru a se simţi împliniţi, 14% dintre tineri au declarat că îşi doresc stabilitate financiară, iar 12% - învăţare şi educaţie. Un procent similar caută o schimbare în viaţa profesională: de la a găsi un loc de muncă sau a-l schimba pe cel actual, până la a câştiga mai mult sau a se bucura de mai multă flexibilitate. Îmbunătăţirea abilităţilor sociale şi emoţionale, precum şi creşterea încrederii în sine ar aduce împlinirea pentru 6% dintre tinerii chestionaţi.

Nu în ultimul rând, tinerii apreciază accesul la mentori care să îi ghideze în dezvoltarea profesională şi personală, mai arată studiul condus în decursul lunii mai 2024.

Cum pot fi aliniate abilităţile tinerilor la cerinţele angajatorilor

"Din păcate, şcoala nu pregăteşte copiii şi tinerii pentru viaţă, nici personal, nici profesional. Tinerii nu sunt învăţaţi să gândească critic, cu propria minte, să formuleze întrebări, să caute informaţii, să găsească soluţii şi alternative la situaţiile cu care se confruntă. Angajatorii îşi doresc oameni capabili să gândească independent, dar sistemul educaţional nu dezvoltă aceste competenţe.

Adolescenţii şi tinerii se simt debusolaţi şi copleşiţi pentru că nu reuşesc să-şi găsească o traiectorie în viaţă în acord cu aspiraţiile şi abilităţile lor. Orientarea educaţională şi vocaţională este realizată superficial, fiind chiar inexistentă în multe contexte, iar unui consilier vocaţional din şcoli îi revin în grijă prea mulţi elevi (peste 1000).

Studiul pe care l-am realizat arată nevoia majoră şi interesul tinerilor de a îmbunătăţi abilităţi care nu le sunt predate nici la şcoală, nici la facultate, şi mai ales abilităţi socio-umane esenţiale în câmpul muncii, cum ar fi colaborarea, comunicarea, adaptabilitatea şi gestionarea emoţiilor, rezilienţa. Abilităţile de viaţă sau mai degrabă lipsa lor ne împiedică în îndeplinirea potenţialului, de cele mai multe ori.

Ne dorim să antrenăm viitorii antreprenori ai Generaţiei Z pentru business şi pentru viaţă, prin intermediul singurului program de mentorat din România de acest fel. Avem suficiente date despre ce vor tinerii, ştim nevoile mediului de business, aşa că şansele de a ne aşeza cu toţii pe aceeaşi pagină vin dintr-o cunoaştere profundă şi aplicată cu mari şanse de aliniere", declară Monica Florea, CEO şi fondator UP Generation, antreprenor cu 25 de ani de experienţă de business.

Monica Florea s-a aflat la conducerea unor companii româneşti de top, cu implicaţii în multiple industrii, unde a avut oportunitatea să lucreze cu tineri şi să constate lipsa de perspective practice şi îndrumarea necesară, în ciuda talentului şi dorinţei acestora. Din dorinţa de a produce o schimbare, de a le fi sprijin tinerilor şi de a da mai departe experienţa şi expertiza acumulată, antreprenorul a lansat, în toamna anului 2023, programul într-o formă pilot şi în martie, anul curent, a lansat UP Generation.

Cori Cimpoca, fondatoarea agenţiei de cercetare MKOR, antreprenor cu peste 15 ani de experienţă de business şi mentor în programele UP Generation, adaugă:

"Aceasta nu este prima cercetare pe care o realizăm în rândul reprezentanţilor Generaţiei Z, iar datele ne confirmă şi de această dată că tinerii îşi doresc să fie pregătiţi mai bine pentru provocările reale ale vieţii personale sau profesionale. Interesul lor pentru dezvoltare dincolo de ceea ce oferă şcoala ne bucură şi ne dă speranţă, mai ales că, la rândul nostru, ne căutăm constant colegi bine pregătiţi. Suntem încântaţi că am avut oportunitatea de a realiza acest studiu şi că există un program precum UP Generation, care răspunde acestor nevoi critice. Personal, mă implic ori de câte ori este nevoie ca mentor, deoarece cred cu tărie în potenţialul tinerilor şi în importanţa sprijinirii acestora pentru a-şi atinge obiectivele".

3 niveluri de pregătire: pentru viaţă, carieră şi business

Munca în echipă, comunicarea, controlul emoţiilor, gândirea critică, luarea deciziilor, mindset, autocunoaşterea - acestea sunt doar câteva dintre abilităţile ce se antrenează în programul deja lansat. Viziunea întregului proiect transformator aparţine Monicăi Florea, care împreună cu o echipă de psihologi, psihopedagogi, traineri, antreprenori şi profesionişti în diverse industrii au contribuit la configurarea acestuia ca să servească nevoilor generaţiei actuale, contextului social şi de business actual, dar şi viitorului.

UP Generation este structurat pe trei niveluri: pregătirea pentru viaţă - prin Life Skills Pro (program de mentorat adresat tinerilor cu vârste între 16-25 ani), pregătirea pentru carieră şi business - prin Business Pro (program de mentorat derulat pe o perioadă de un an, adresat tinerilor de + 20 de ani). Anul al treilea vizează lansarea unui business personal (program de mentorat pentru tinerii de +23 de ani). De asemenea, prin programul Dezvolio, este facilitată alegerea traiectoriilor educaţionale, vocaţionale şi de carieră, care completeaza perspectiva de viaţă şi de carieră a tinerilor.

Proiectul oferă posibilitatea tinerilor de a întâlni antreprenori şi profesionişti din diverse domenii şi de a se dezvolta alături de tineri preocupaţi de viitorul lor.

UP Generation a debutat cu lansarea Life Skills Pro, singurul program de mentorat din România care îi înzestrează pe tineri cu abilităţile vitale pentru viaţă. Primul modul a demonstrat deja un impact profund asupra tinerilor, aşa cum reiese din testimonialele participanţilor: îmbunătăţirea performanţelor personale şi profesionale, abilităţilor de comunicare şi dorinţa de a rămâne în ţară, dezvoltarea încrederii în sine şi în ideile proprii, recunoaşterea emoţiilor şi confruntarea lor etc. Urmează să fie lansate alte programe care să formeze tinerii pentru a deveni antreprenori sau specialişti în management, marketing, vânzări, HR, digitalizare.

Viziunea pe termen lung este ca UP Generation să devină un proiect de ţară, care să implice sistemul educaţional şi mediul de afaceri, pentru ca peste un milion de tineri să deprindă abilităţile de viaţă şi de carieră, care să le ofere o altă perspectivă ajutându-i să se dezvolte spre atingerea potenţialului de care dispun.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Si cine-i opreste…terasele si moll-urile:-)?

    1. tik-tok ul. fireste, cine vrea, invata - nu merge la sesiuni experimentiale si alte bazaconii care "doar in sase luni te echipeaza cu skilluri"

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9681
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5404
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1141
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9215
Gram de aur (XAU)Gram de aur361.0678

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb