Gucci, Chloe şi Loewe au fost sancţionate de Comisia Europeană cu un total de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurenţiale privind fixarea preţurilor de revânzare impuse distribuitorilor, relatează Reuters.
Autoritatea antitrust a Uniunii Europene a stabilit că cele trei case de modă au restricţionat libertatea comercianţilor prin interzicerea abaterii de la preţurile de vânzare recomandate, impunerea unor rate maxime de discount şi stabilirea unor perioade limitate pentru reduceri.
În detaliu, Gucci, deţinută de grupul Kering, a primit cea mai mare amendă - 119,7 milioane de euro, Chloe (grupul Richemont) a fost sancţionată cu 19,7 milioane de euro, iar Loewe, parte a grupului LVMH, cu 18 milioane de euro.
„Cele trei case de modă au interferat cu strategiile comerciale ale distribuitorilor lor, reducând concurenţa şi protejând propriile canale de vânzare împotriva retailerilor independenţi”, a transmis Comisia Europeană.
Kering a precizat că ancheta s-a încheiat printr-o procedură de cooperare şi că impactul financiar al sancţiunii fusese deja contabilizat în rezultatele semestriale din 2025. Loewe a confirmat încheierea acordului cu UE şi a promis conformitate strictă cu legislaţia antitrust, în timp ce Richemont nu a comentat deocamdată decizia, potrivit sursei citate.
Investigaţia Comisiei marchează o nouă etapă a controlului asupra marilor grupuri de lux, într-un context în care autorităţile europene şi italiene analizează deopotrivă posibile abuzuri în lanţurile de aprovizionare ale unor branduri precum Armani, Dior, Loro Piana sau Tod's.
Opinia Cititorului