Walmart, Amazon and Costco - the world's largest retailers

A.V.
English Section / 19 iunie

Walmart, Amazon and Costco - the world's largest retailers

Versiunea în limba română

The retail industry is the largest private sector employer in the US

Sectorul comerţului cu amănuntul joacă un rol vital în alimentarea economiilor lumii, numai în SUA contribuind cu 5,3 trilioane de dolari anuali la PIB. Mai mult, industria de retail este cel mai mare angajator din sectorul privat al Americii, responsabil pentru unul din patru locuri de muncă sau 55 de milioane de angajaţi, conform unei analize visualcapitalist.com, bazate pe datele Federaţiei Naţionale de Retail (FNR).

Cu toate acestea, notează sursa, în mediul provocator al consumului de astăzi, comercianţii cu amănuntul se confruntă cu expansiunea comerţului electronic şi presiunile inflaţioniste.

FNR a realizat un clasament al companiilor de retail, la nivel global, incluzând entităţile care sunt angajate într-o afacere de revânzare a bunurilor pentru consum, accesibile publicului şi care au operaţiuni de vânzare directă în cel puţin trei ţări. Clasamentul include atât companii listate, cât şi societăţi private, şi arată veniturile interne obţinute de acestea 2023. Toate cifrele privind veniturile au fost convertite în dolari americani.

Potrivit acestui top, compania americană Walmart este cel mai mare retailer din lume, cu venituri interne de 532,3 de miliarde de dolari în 2023 - mai mult decât rivalii americani Amazon.com şi Costul împreună, care se plasează pe locurile următoare. Cunoscut pentru preţurile zilnice scăzute, Walmart are un avantaj competitiv, respectiv bunuri cu aproximativ 25% mai ieftin decât cele distribuite de concurenţii tradiţionali de vânzare cu amănuntul. În general, alimentele mai mult de jumătate din vânzările totale ale companiilor. În timp ce sa principală de-a cumpărat-o alcătuită din cumpărători cu venituri mici şi medii, gigantul de retail observă o creştere a vânzărilor către cumpărători cu venituri mai mari, deoarece cumpărătorii caută preţuri mai mici pentru alimente.

Gigantul comerţului electronic Amazon este al doilea cel mai mare retailer la nivel global, cu venituri interne de 250 de miliarde de dolari în 2023, deţinând aproape 40% din vânzările cu amănuntul online din America. Din 2019, numărul angajaţilor Amazon a crescut de la 800.000 la peste 1,5 milioane în 2023.

Deşi compania a încercat să introducă pe piaţă platformă de băcănie online, acestea nu au avut succes din cauza sistemului său greoi pe o piaţă extremă de competitivă. Urmează Costco din SUA, cu venituri interne dde 175,4 miliarde de dolari anul trecut.

Clasamentul mai include: The Home Depot din SUA, cu 142 de miliarde de dolari; Walgreens Boots Alliance din SUA, cu 105,1 miliarde de dolari; Alibaba din China, cu 91,5 miliarde de dolari. La fel ca Amazon, gigantul de comerţ electronic al Chinei, Alibaba, este un important retailer global. În general, 97% din veniturile sale au generate pe plan intern, prin intermediul fost pieţelor online Taobao şi Tmall. În ultimii ani, compania s-a concentrat pe expansiunea internaţională, livrând produse pe 11 pieţe, inclusiv America.

Din clasamentul citat mai fac parte Apple SUA, cu venituri interne de 70,9 miliarde de dolari în 2023; Aeon Japonia, cu 64,3 miliarde de dolari, Schwarz Group Germania, cu 56,5 miliarde de dolari, şi Rewe Germania, cu 55,5 miliarde de dolari.

www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb