MINISTRUL TRANSPORTURILOR:"Scumpirea cartelei de metrou e o opţiune, tariful nu a mai crescut de 5-6 ani"

J.P.
Politică / 05 martie

"Scumpirea cartelei de metrou e o opţiune, tariful nu a mai crescut de 5-6 ani"

Scumpirea călătoriei cu metroul în acest an este o opţiune pentru diminuarea pierderilor Metrorex, mai ales că tariful nu a mai fost majorat de 5-6 ani, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, relatează Agerpres.

"Este o opţiune (scumpirea cartelei de metrou anul acesta, n.r.), nu am avut această discuţie, aştept să se instaleze noua conducere, dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful. Pe partea de venituri se poate umbla (...), dar trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem şi într-o perioadă de pandemie în care oamenii oricum au oarecare teamă de transportul în comun, dar există o flexibilitate. În momentul în care de 5 ani tariful nu a mai fost majorat, numai dacă ne uităm la inflaţia din ultimii 5 ani, ar trebui măcar o ajustare în zona asta. Ar putea să ajute compania, nu va umple în întregime gaura, dar ar putea ajuta", a afirmat Cătălin Drulă, la Digi 24.

Ministrul Transporturilor a arătat că o majorare de 20% a tarifului ar aduce Metrorex venituri suplimentare de 50 de milioane de lei pe an, în condiţiile în care doar pentru funcţionarea Magistralei 5 compania are nevoie de o subvenţie de 150 de milioane de lei anual.

"La o estimare, cifrele sunt aproximative, la o creştere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce cred că 50 de milioane în plus pe an, ceea ce ajută, evident. (...) Nu există varianta închiderii M5.(...). Astea sunt nişte bombiţe aruncate. (...) În momentul de faţă, linia M5, cea aflată în operare, are costuri de 175 de milioane de lei pe an şi aduce în venituri, estimat, 25 de milioane. Restul, cei 150 de milioane diferenţă, vin din banii noştri de la bugetul naţional, banii aceia cu care ar trebui să facem şi autostrăzi, şi căi ferate, să construim şi în Moldova şi în multe locuri", a precizat Drulă.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. PAI BINE MAI 'TELECTUALULE

    scumpiti benzina, cresc preturile, scumpiti metroul, scumpiti tot iar veniturile sunt inghetate 

    de ati fi voi inghetati in piata guvernului sa va miroase cainii! 

    sunteti niste HOTI DE DRUMUL MARE

    RUSINE TARATOARE FARA SIMTURI!!! 

    Susțin acest demers. Sa se faca 10 lei călătoria, sa simtă oamenii la buzunar ce înseamnă USR la putere.

    1. USR inseamna responsabilitate.

      PSD a insemnat hotie si risipa.

      Esti prost, hot, ambele sau esti vandut! 

      Slogane și epitete. Practic ăsta e tot ceea ce poate oferi USR și votanții useriștii.

      Și gunoaie pe stradă în stil clotildesc. 

    de 5-6 ani, iar salariile metrorexistilor au crescut AN DE AN cu vreo 20%! Si aia nu au salarii mici.

    Pentru aia nu a existat criza, pandemie, etc. Nu mai bine umblati si pe la salariile, numarul si structura alora? 

    1. Daca Metrorex are pierderi inseamna ca este necesara o restructurare acolo, inclusiv de personal.

      Abia apoi vedeti daca este cazul unei majorari de pret. 

    Sunt de acord ca trebuie scumpite cartelele de metrou.

    Catre populatia tembela, nu mai fiti milogi. Transportul nu este gratuit. Platiti. 

    Cartelele trebuie actualizate cu rata inflatiei si cu cresterile salariale din ultimii 5-6 ani. Deci marite cu peste 20% 

    Dar, sa ne reculegem putin si sa realizam ca liberalii si hotul de case Iohannis au guvernul lor de aproape doi ani de zile. Rezultatul ultimilor doi ani. Deficit bugetar enorm in 2019, an in care in ultimele 3 luni, guvernul Orban face plata catre rachete, imediat ce se aseaza in scaun. Si explodeaza deficitul bugetar la 4.6%. Explicatia atunci a fost penibila, pentru electorat DEMENT. Cica "sa fim pe curat, sa nu mai avem arieratele pesedeului, sa nu mai amanam si sa platim tot, ca de la anul vom fi bine". 

    A venit 2020 si deficitul bugetar a ajuns la 10% Electoratul tampit si DEMENT nu a zis nimic. 

    Vine 2021, nu exista buget nici in luna martie, se merge pe bugetul anterior iar deficitul a explodat deja din luna ianuarie. Iar, in cele mai bune estimari, deficitul bugetar va fi 8%. 

    Asta este guvernul meu. Face tara praf. Face leul praf. Niste gunoaie. Dar electoratul, un gunoi si el, merita tot. 

    Metroul din Bucuresti este o realitate care a aparut din necesitatea de a asigura un transport rapid pentru

    salariati din socialism. Din punct de vedere tehnic a fost o realizare dar in perioada respectiva nu se cuantificau si cheltuielile de investitie si mai ales de intretinere determinate de natura geologica a zonei. 

    Dupa 1990 s-au facut desigur imbunatatiri tehnice s-au pus pana la urma in functiune traseele incepute si 

    s-a realizat magistrala din Drumul Taberii. Toate investitiile s-au facut din bugetul de stat metroul fiind considerat un serviciu social, In fapt conducerea metroului a fost acaparata de o clica ascunsa sub umbrela unui sindicat atot puternic care a santajat toate guvernele din 1990 pana azi. 

    Autoritatile nu au curajul de a face ceva si se va carpi in continuare. Ar trebui sistate proiectele pentru linii 

    noi si incercat un audit neutru. Altfel se va ajunge la o subventie pentru care nu exista resurse si metroul se 

    va opri de la sine(sper sa nu ajungem in aceasta situatie) 

    solutie pentru nea caisa transportatoru' :

    1. mentineti salariile personalului Metrorex 

    2. evaluati personalul si ajustati negativ numarul de posturi - in conformitate cu deficitul financiar existent la Metrorex 

    3. mentineti pretul calatoriilor de metrou.  

    se numeste eficientizare in conditii de cost-control . 

    1. Cum se face ca atunci cand vine dreapta la putere cresc preturile,facturile,alimentele medicamentele iar salariile scad ,iar in tara nu se face nimic.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

16 Apr. 2021
Euro (EUR)Euro4.9243
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1120
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4730
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6647
Gram de aur (XAU)Gram de aur233.8266

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

FINANCIAL FORUM 2021
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro