Abonament gratuit

PENTRU PRIMA OARĂ ÎN ULTIMII PATRU ANIPrincipalii indicatori financiari ai Telekom România au crescut, în 2019

E.O.
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii /

Principalii indicatori financiari ai Telekom România au crescut, în 2019

Pentru prima oară în ultimii patru ani, principalii indicatori financiari ai Grupului Telekom România - veniturile, EBITDA şi fluxul de numerar operaţional - au crescut, anul trecut faţă de 2018. Veniturile consolidate ale Telekom România au crescut cu 5%, până la 980 milioane euro, subliniază un comunicat transmis REDACŢIEI. Acesta arată că EBITDA ajustată înainte de IFRS16 a crescut cu 5%, până la 144 milioane euro, înregistrând a patra creştere trimestrială succesivă. Fluxul de numerar ajustat (FCF), după excluderea plăţilor istorice către OTE Group, a avut o creştere relevantă, de peste 55 milioane euro, în 2019. FCF a devenit pozitiv pentru prima oară în ultimii trei ani.

Creşterea veniturilor a fost generată în cea mai mare parte de activitatea principală a companiei. Veniturile din servicii fixe au crescut cu 11%, până la 479 milioane euro, anul trecut comparativ cu 2018. La această creştere a contribuit atât dezvoltarea puternică a segmentului ICT, ale cărui venituri au crescut cu peste 110%, cât şi veniturile din serviciile wholesale, care au crescut cu peste 20%. În acelasi timp, veniturile din serviciile broadband & TV au înregistrat o creştere uşoară, de peste 2%. Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au crescut de la un an la altul cu aproximativ 30%. În plus, noul produs Smart WIFI a generat o cerere foarte mare.

Veniturile din serviciile mobile au înregistrat patru trimestre de creştere succesivă, în 2019. Această creştere se reflectă şi în cea anuală, determinată în mod semnificativ de tranzacţii ICT majore, în trimestrul al patrulea din 2019.

La nivelul costurilor, cheltuielile operaţionale totale au scăzut cu peste 3% în 2019, comparativ cu 2018, arătând un trend în continuă îmbunătăţire, în ultimul trimestru al anului trecut. Aceste economii şi îmbunătăţirea fluxului de numerar reprezintă un efect direct al programului de transformare "Cash for Growth", pe care compania îl derulează şi datorită căruia un număr semnificativ de iniţiative au fost implementate cu succes.

Ca urmare a proceselor de transformare, numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21%, de la 6.356 în 2018 până la 5.029 în 2019, prin automatizarea proceselor, simplificarea şi concentrarea pe departamentele care interacţionează în mod direct cu clienţii.

Miroslav Majoro¹, CEO Telekom România, a declarat: "Rezultatele anului 2019 demonstrează faptul că strategia noastră de redefinire a modelului operaţional pentru a deveni o companie simplă şi digitală este corectă".

Rezultatele promiţătoare ale anului 2019 reflectă, de asemenea, performanţa bună a ultimului trimestru al anului, când veniturile consolidate ale grupului au continuat trendul ascendent din trimestrele anterioare şi au ajuns la 289 milioane euro. Acest rezultat reprezintă o creştere de 19% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018 şi este influenţat semnificativ de proiectele majore de ICT.

EBITDA ajustată înainte de IFRS 16 a crescut cu 109% faţă de ultimul trimestru din 2018, ajungând la 51,6 milioane euro, în perioada similară de anul trecut. Acesta este rezultatul evoluţiei pozitive a activităţii principale şi a reducerii costurilor faţă de perioada precedentă.

Segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil a continuat să crească pe parcursul anului 2019 şi a înregistrat un avans de 72% în trimestrul al patrulea 2019, până la 846.000 de utilizatori în prezent.

Veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 5% în ultimele trei luni ale anului trecut, până la 55,4 milioane euro. Acest rezultat a fost determinat de scăderea bazei de clienţi, în special pe segmentele de voce şi TV DTH. Scăderea a fost cotrabalansată parţial de creşterea ARPU.

Segmentul de TV a ajuns la 1,3 milioane de utilizatori, în perioada analizată, un declin de 8% determinat în special de scăderea numărului de utilizatori de tehnologie DTH.

Numărul utilizatorilor de servicii broadband a avut un declin uşor şi a ajuns la 1,1 milioane. În acelaşi timp, veniturile din servicii broadband au înregistrat o creştere de 8%, reflectând concentrarea companiei pe oferte cu valoare mai ridicată, cu un ARPU mai mare.

Veniturile din servicii mobile au continuat să se stabilizeze, totalizând 75 milioane euro, cu o scădere uşoară de sub 1%. Un trend pozitiv poate fi remarcat în veniturile din date mobile, care au înregistrat o creştere de 11%.

Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom România, a spus: "Suntem mulţumiti de performanţa din 2019. Am înregistrat creştere simultană pentru trei indicatori de performanţă majori - venituri, EBITDA şi flux de numerar operaţional, pentru prima oară în patru ani. Aceste rezultate ne fac încrezători că suntem pe drumul cel bun. Cu toate acestea, suntem abia la jumătatea drumului nostru către performanţă. Am stabilizat business-ul şi putem observa semnele de redresare. Trebuie să rămânem concentraţi şi disciplinaţi în execuţia strategiei noastre. Jocul nu s-a terminat, trebuie să jucam şi rundele următoare şi aceste runde vor fi pline de provocări. Suntem totuşi într-un punct bun, pentru că performanţa noastră a crescut şi în T4 2019, în ciuda unui context de piaţă competitiv".

Domnia sa a continuat: "Creşterea în segmentul postpaid a fost generată de rezultatele foarte bune de portabilitate, care ne-au plasat pe poziţia a doua în rândul operatorilor de telecomunicaţii. În 2019, peste 249.000 de clienţi şi-au portat numerele în reţeaua noastră mobilă. Studiile pe care le-am realizat arată că 70% dintre aceşti clienţi sunt mai mulţumiţi acum. 249.000 de clienţi mulţumiti pentru care suntem foarte recunoscători şi care au avut un impact pozitiv asupra rezultatelor noastre din 2019. (...) Întreaga companie a trecut printr-un program de îmbunătăţire a performanţei care s-a derulat pe parcursul unui an. Spre exemplu, printr-un management îmbunătăţit al logisticii şi al inventarului am reuşit să ne reducem inventarul cu peste 20 milioane euro. Vom continua să implementăm şi alte îmbunătăţiri relevante ale costurilor şi fluxului de numerar.

În acelaşi timp, investim în capabilităţi pentru viitor. Spre exemplu, am îmbunătăţit performanţele digitale ale companiei, dublând procesele de automatizare prin intermediul roboţilor până la aproape 100 în 12 luni şi vom continua să facem acest lucru în 2020. Am început, de asemenea, să implementăm algoritmi de Inteligenţă Artificială şi Machine Learning care ne ajută să creştem nivelul de personalizare a ofertelor noastre. Vom continua acest tip de investiţii: spre exemplu discutăm acum implementarea călătoriei către cloud. Vom investi în îmbunătăţirea reţelei, tehnologiei şi a noilor metode de a creşte satisfacţia clienţilor noştri prin oferte inovatoare. Ne dorim să creăm oferte care să răspundă nevoilor şi cerinţelor acestora, la preţuri atractive. În acest sens, este important un control disciplinat al costurilor şi al managementului numerarului.

Privind spre viitor, am demonstrat că strategia noastră şi programul de transformare funcţionează. Vom continua să le executam în mod riguros. Am făcut deja un progres mare, iar acum trebuie să ne concentrăm pe îmbunătăţirea rezultatelor. Vom avea în atenţie creşterea marjei EBITDA, întrucât nivelul actual care este uşor sub 15%, nu este în linie cu obiectivele noastre. Pe termen mediu trebuie să atingem un nivel de 20%, deşi chiar şi acesta este scăzut comparativ cu alte ţări din UE. Această îmbunătăţire este necesară pentru finanţarea investiţiilor ciclice.

Sunt foarte încrezător că vom putea raporta creştere de la un an la altul şi în primul trimestru al anului 2020, dacă vom continua să ne concentrăm pe nevoile clienţilor noştri şi vom executa în mod disciplinat programul nostru de transformare a costurilor. Cheia succesului va fi să acţionăm raţional, să luam decizii curajoase dacă este necesar şi să rămânem întotdeauna orientaţi către clienţi".

Profitul de bază al companiei elene Hellenic Telecommunications Organization (OTE) a crescut cu 9,4%, în trimestrul al patrulea din 2019, ca urmare a îmbunătăţirii afacerilor pe piaţa sa internă, transmite Reuters, conform Agerpres.

OTE, cel mai mare operator de telecomunicaţii din Grecia, a înregistrat un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 355,9 milioane de euro (384,34 milioane de dolari) în ultimul trimestru din 2019, faţă de 325,2 milioane de euro în perioada similară din 2018. În România, profitul operaţional al OTE a crescut cu 108,9% în trimestrul patru din 2019, la 51,6 milioane de euro, comparativ cu 24,7 milioane de euro în perioada similară din 2018.

Economia Greciei înregistrează creştere la zece ani de la criza datoriilor suverane, iar OTE dă asigurări că va beneficia de cererea solidă pentru serviciile mobile de date şi serviciile în bandă largă.

În ultimii ani, OTE a investit semnificativ în tehnologia 4G şi în servicii rapide în bandă largă. Anul acesta, compania ar urma să cheltuie 600 milioane de euro şi să genereze un flux de numerar disponibil de 350 milioane de euro.

Deutsche Telekom controlează un pachet majoritar din acţiunile Hellenic Telecommunications Organization (OTE), care, la rândul său, deţine 54,01% din Telekom România. La jumătatea lunii august 2014, Romtelecom şi Cosmote România au anunţat că vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele şi serviciile vor fi oferite sub brandul "T".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roConference on E-learning - Tips&Tricks
Cabinet de avocatservicii curatenie