SUPLIMENT PREŢUL SĂNĂTĂŢII"Pandemia a fost resimţită destul de puternic în industria wellness"

Ziarul BURSA #Companii #Sănătate / 24 noiembrie

"Pandemia a fost resimţită destul de puternic în industria wellness"

(Interviu cu Laura Pătru, director de marketing al Bacolux Hotels)

Reporter: Cum a afectat pandemia piaţa de wellness?

Laura Pătru: Pandemia a fost resimţită destul de puternic în industria wellness, cu atât mai mult cu cât piscinele şi bazinele au fost închise o perioadă mult mai lungă decât restaurantele sau alte facilităţi de agrement. Cu siguranţă aceste restricţii nu au ajutat un segment care se afla în plină dezvoltare în România, stopând o mulţime de proiecte de investiţii şi îngreunând semnificativ activitatea industriei de turism care încorporează astfel de servicii.

Reporter: Ce strategie au abordat centrele de wellness pentru a trece mai uşor prin această criză sanitară?

Laura Pătru: Am reuşit în unele aspecte să valorificăm resursele naturale pentru a ajuta la creşterea imunităţii în această perioadă în care ea este esenţială şi am realizat împreună cu specialiştii din bazele noastre medicale un pachet de recuperare post-Covid. În ceea ce priveşte normele de prevenţie a fost mai uşor, deoarece ca SPA ce beneficiază de un segment medical dezvoltat, igienizarea şi dezinfectarea făceau deja parte din acţiunile noastre zilnice. Astfel, putem spune că adaptabilitatea şi natura au fost cele mai bune strategii în acestă perioadă.

"Wellness-ul are perspective îmbucurătoare"

Reporter: Ce perspective are acest domeniu?

Laura Pătru: Wellness-ul în România, şi nu numai, se află în plină expansiune. Noi cu atât mai mult suntem într-o postură fericită deoarece beneficiem de resurse naturale spectaculoase pe care le putem introduce în terapiile noastre şi putem crea astfel produse wellness unice. În contextul în care tot mai mulţi oameni învaţă să îşi dedice timp pentru a-şi îngriji sănătatea şi învăţă că prevenţia este mult mai importantă decât tratarea unor afecţiuni, cred că wellness-ul are perspective îmbucurătoare.

Reporter: Care sunt tratamentele puse la dispoziţie de centrele din zonă?

Laura Pătru: Centrele noastre au o gamă variată de terapii. De la cele cu apă termală sulfuroasă în bazine sau căzi individuale pe care o aducem în SPA direct din izvorul propriu şi până la aparatura modernă de fizioterapie şi electroterapie.

Terapiile wellness sunt realizate de terapeuţi locali sau internaţionali şi includ circuite de saune cu alternanţă cald-rece, masaje, printre care şi masaj cu miere din sursă locală, tratamente anti-ageing, de detoxifiere, împachetări sau scrub-uri. Este o gamă foarte variată de terapii în care multe dintre acestea sunt realizate cu produse din surse locale, specifice locului şi disponibile doar aici.

"Terapiile balneare, wellness şi SPA - principala atracţie pentru turişti"

Reporter: În ce măsură apelează pacienţii la tratamentele din aceste centre?

Laura Pătru: Herculane este recunoscut pentru resursele sale naturale cu efecte terapeutice de peste 2000 de ani. Astăzi, în acest loc, tehnologia se îmbină cu natura şi legendele pentru a crea un produs wellness şi spa complex şi unic, care poate concura oricând cu succes cu orice centru de acest gen din Europa. De altfel, centrul nostru SPA a şi primit în 2019 premiul pentru inovaţie, concurând cu 12 alte SPA-uri din Europa la ESPA Innovation Awards în Croaţia.

Terapiile balneare, wellness şi SPA rămân şi astăzi principala atracţie pentru turişti, fie că este vorba de cei care au nevoie de tratament pentru diferite afecţiuni, îşi doresc să se menţină în formă sau doar să se răsfeţe şi să se relaxeze.

Reporter: Cum a evoluat turismul balneo în ultimii ani?

Laura Pătru: După o perioadă de declin de peste două decenii în România post decembristă, balneologia a înregistrat în ultimii ani o dezvoltare semnificativă datorită investiţiilor mediului privat care a văzut necesară valorificarea resurselor naturale şi a istoriei locale. Centrele balneare au dezvoltat facilităţi şi terapii wellness şi SPA având la dispoziţie resursele naturale necesare şi au deschis astfel porţile unor categorii de public cu totul noi. Cu siguranţă această dezvoltare se află acum doar într-o primă etapă, iar drumul pentru turismul balneo doar ce a început.

Reporter: Care este profilul turiştilor balneo?

Laura Pătru: Profilul turistului de balneo este unul mult mai complex ca în anii precedenţi. Acum, acesta include mai multe categorii de vârstă, nu doar aşa cum eram obişnuiţi să asociem balneologia cu tratamentul bunicilor noştri. Media de vârstă a scăzut odată cu înţelegerea nevoilor de prevenţie, dar şi cu inserarea în serviciile locaţiilor a programelor de entertainment, a evenimentelor şi a facilităţilor pentru copii. Dar mai mult, acum centrele de acest tip sunt un loc în care îţi poţi păstra frumuseţea şi te poţi răsfăţa. Clientul de balneo de astăzi poate să fie o tânără mamă care are nevoie de relaxare, persoane cu job-uri foarte solicitante care au nevoie să prevină apariţia unor afecţiuni, cei în căutarea echilibrului interior, iubitori de natură sau cei care au nevoie de tratament medical.

Reporter: Ce investiţii au fost făcute în acest sector, pentru modernizarea staţiunii şi a centrelor wellness din această zonă?

Laura Pătru: Implicarea noastră, ca antreprenori în zonă, a fost să investim în renovare. Centrele SPA pe care le deţinem în locaţiile din Herculane au fost renovate integral la preluare şi au fost dotate cu aparatură de ultimă generaţie. În continuare ne menţinem planul de a dezvolta facilităţi noi în fiecare an pentru acestea, astfel că investiţia noastră este una continuă.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
GRAMPET GROUP
Electromagnetica
ifep.ro
UNNPR
Hidroelectrica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Dec. 2021
Euro (EUR)Euro4.9487
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3767
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7595
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8121
Gram de aur (XAU)Gram de aur249.2179

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro