Abonament gratuit
Videoconferinţa “Energia în priză”Videoconferinţa “Energia în priză”

Surse: Metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în câteva zile

Ziarul BURSA #Companii /

Surse: Metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în câteva zile

Magistrala de metrou M5 din Drumului Taberei, de la Râul Doamnei la Eroilor 2, ar putea fi inaugurată weekendul următor, miercuri urmând a avea loc recepţia la terminarea lucrărilor, potrivit unor surse apropiate proiectului, citate de hotnews. Lucrările la Magistrala 5 din Drumul Taberei au început în 2011.

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, staţii şi depou urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare şi automatizare (care a fost licitată separat şi, după numeroase contestaţii, a fost semnată în 2019 cu Alstom).

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunţat reprezentanţii Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât şi trenuri vechi IVA.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Pe această magistrală, Alstom a implementat un sistem digital de control al trenurilor - primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) instalat în România.

M5 a fost echipată cu sistemul din gama Urbalis 400, un sistem implementat în lume în 23 de ţări, pe 101 linii de metrou inclusiv 17 automate. În Europa, sistemul este deja în funcţiune în oraşe precum Malaga şi Amsterdam.

"Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicaţii, care va contribui la reducerea congestionării traficului din Bucureşti deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanenţă şi conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcţii considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor şi creşterea vitezei medii", detaliază Alstom.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

25 Sep. 2020
Euro (EUR)Euro4.8750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1874
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5137
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3319
Gram de aur (XAU)Gram de aur251.0994

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
CEZ România
Smart City România
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
BTPay
Balinesse Spa
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie