TRANSPORTATORII FEROVIARI S-AU SĂTURAT:Comisia Europeană, chemată să intervină în PNRR pe componenta de achiziţii

G.M.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 21 ianuarie

Comisia Europeană, chemată să intervină în PNRR pe componenta de achiziţii

Angajaţii din domeniul feroviar s-au săturat de promisiunile autorităţilor de la Bucureşti privind modernizarea infrastructurii şi achiziţia de material rulant. De aceea, reprezentanţii acestora vor avea, mâine, o întâlnire cu Istvan Jakab, şeful interimar al Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti, căruia îi vor înmâna un memoriu legat de stadiul achiziţiilor eşuate organizate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru achiziţionarea materialului rulant necesar desfăşurării activităţii de transport de persoane şi pregătirii operatorilor naţionali de transport feroviar pentru trecerea, în 2023, la liberalizarea pieţei de transport de călători pe calea ferată.

În documentul respectiv, consultat de ziarul BURSA, reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) sunt nemulţumiţi de faptul că în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Ministerul Transporturilor a prevăzut achiziţia a numai 39 de rame electrice noi, deşi nevoile operatorilor de transport feroviar de persoane din ţara noastră sunt mult mai mari. Mai ales că cele două proceduri de achiziţii de material rulant demarate până acum de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) nu au fost finalizate şi există riscul pierderii sumelor alocate pentru cumpărarea garniturilor de tren respective.

De aceea, angajaţii din transportul feroviar de călători solicită Comisiei Europene să impună autorităţilor de la Bucureşti un tratament egal al cetăţenilor români cu cetăţenii Uniunii Europene. Ei solicită oficialilor de la Bruxelles să se implice în realizarea unei liste unice de achiziţii de material rulant nou pentru transportul de călători pentru a fi asigurată obligaţia de serviciu sau pachetul minim social din acest tip de transport.

În motivarea demersului lor, reprezentanţii angajaţilor din domeniul transportului feroviar de persoane arată că pentru cele două licitaţii nefinalizare ARF nu a întocmit niciun studiu de fezabilitate care să consemneze nevoile reale ale operatorilor de transport feroviar de persoane şi care să stabilească dacă este mai bine să fie achiziţionate garnituri noi de tren şi nu second-hand (aşa cum s-a cerut în caietele de sarcini), deşi întocmirea acestui studiu este una din condiţiile pentru aprobarea finanţării din fondurile europene a achiziţiilor respective.

Conform informaţiilor din documentul citat, pentru prima licitaţie organizată de ARF pentru 40 de rame electrice regionale, au fost primite oferte valabile doar de la companiile Alstom, Siemens şi CRRC, deşi au depus oferte 15 companii. În SEAP a fost încărcată documentaţia pentru licitaţie cu menţionarea posibilităţii dublării comenzii iniţiale, adică achiziţionarea în final a 80 de rame electrice, ceea ce ar fi însemnat 320 de vagoane. După deschiderea celor trei oferte depuse, compania chineză CRRC a fost declarată câştigătoare, dar decizia fost contestată de către reprezentanţii Alstom şi Siemens. Hotărârea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a fost atacată ulterior în instanţă şi acum se aşteaptă decizia Curţii de Apel Bucureşti cu privire la această licitaţie. Între timp, ARF a mai organizat o licitaţie pentru 20 de rame electrice inter-regionale cu posibilitatea de triplare a comenzii iniţiale. Şi această licitaţie menită să aducă în patrimoniul operatorilor de transport feroviar de persoane încă 300 de vagoane se află în instanţă, aşteptând o soluţie. În memoriul întocmit de reprezentanţii FSTFR se arată că în acest caz, documentaţia iniţială întocmită de ARF a fost întoarsă de ANAP pentru completări la Caietul de Sarcini. După ce completările respective au fost făcute şi a fost demarată achiziţia publică, a fost contestat modul de calcul a ofertei financiare. Deşi CNSC nu a acceptat contestaţia, contestatorul s-a adresat Curţii de Apel Bucureşti reclamând în plus faptul că respectivul caiet de sarcini nu este apostilat, semnat şi ştampilat. Şi în acest caz se aşteaptă o soluţie din partea instanţei.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Mulțumimin politicului ptr implicarea bunei desfășurări a activității în calea ferată.Trăiască cât mai puțin toții politicieni din această țară bogată.Vai steaua noastră!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

21 Apr. 2021
Euro (EUR)Euro4.9260
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1031
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4735
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7173
Gram de aur (XAU)Gram de aur234.7214

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro