Anul acesta a fost înregistrată o creştere a calităţii cererilor depuse de consumatori la Centrul pentru Soluţionarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), a spus Liviu Fenoghen, directorul Centrului. Acesta a menţionat că situaţia solicitărilor pe care clienţii bancari le înaintează CSALB este similară cu cea de anul trecut: "Se pune întrebarea daca CSALB are mai multe cereri de rezolvat în această perioadă dificilă. Situaţia este aproximativ similară cu aceea din 2024, când au fost primite peste 3.500 de solicitări. Acum avem circa 1.200 de cereri. Din punct de vedere al dosarelor, anul trecut am depasit 1.000 de dosare negociate, iar acum, în prima parte a anului, suntem la aproximativ 330 de dosare, deci o treime".
Conform domniei sale, în 2025 a avut loc un recul al cererilor prin care se solicita radierea înregistrării la Biroul de Credit: "În anii trecuţi era un trend să primim cereri pentru radierea din Biroul de Credit. Am discutat inclusiv cu reprezentanţii Biroului de Credit, am transmis şi comunicate, am explicat de nenumărate ori că aceasta este o problemă pentru care nu este necesară o intervenţie a unui conciliator al CSALB, pentru că nu are ce să negocieze - există reguli stricte de înregistrare în Biroul de Credit şi, atâta vreme cât aceste reguli au fost respectate, înregistrarea va rămâne acolo pentru perioadele care sunt ştiute - patru ani după ultima modificare. Totuşi, pentru că una dintre reguli spune că, înainte de înregistrare, consumatorul trebuie să fie notificat, banca analizează dacă a fost sau nu transmisă înformaţia către client şi, dacă nu, se procedează la radiere fără intervenţia CSALB".
Printre altele, Liviu Fenoghen a subliniat faptul că CSALB face şi educaţie financiară: "Suntem în al cincilea sezon de podcasturi şi, dacă în anii trecuţi s-a pus accentul pe disponibilitatea băncilor de a intra în conciliere, anul acesta venim la firul ierbii şi analizăm problemele pe care le au consumatorii cu băncile: modul în care funcţionează cardurile, procesul de creditare, modalităţile de fraudare, executarea silită, cum funcţionează Biroul de Credit, economisirea etc.".