CONSILIERUL PREZIDENŢIAL COSMIN MARINESCU, ÎNTR-UN INTERVIU PENTRU ZIARUL BURSA, ÎN 2013:"Impozitul pe cifra de afaceri - uşor de conceput, de calculat şi de administrat"

A.S.
Ziarul BURSA #Politică / 30 iunie 2017

"Impozitul pe cifra de afaceri - uşor de conceput, de calculat şi de administrat"

Despre măsurile fiscale din noul program de guvernare, Cosmin Marinescu spune: "Din păcate, propunerile fiscale actuale, pentru că încă nu le putem denumi politici, au venit cascadă, în absenţa unei anumite concepţii sistemice, fără dezbateri cu partenerii sociali şi fără studii de impact riguroase"

Un impozit elementar de 1-2% asupra cifrei de afaceri sau chiar în regim regresiv reprezintă o formă de impozitare infinit mai simplă de aplicat şi administrat decât impozitul pe profit şi ar fi mult mai prietenoasă pentru mediul de afaceri, a declarat, în anul 2013, într-un interviu acordat ziarului BURSA, consilierul prezidenţial Cosmin Marinescu, care susţine că prin această măsură s-ar reduce costurile administrative şi de conformare.

Întrebat ce părere are despre modificările anunţate în programul de guvernare şi despre preluarea ideii domniei sale referitor la renunţarea la impozitarea profitului, Consilierul Prezidenţial Cosmin Marinescu ne-a precizat următoarele:

"Astăzi economia are nevoie de stabilitate şi predictibilitate fiscală, motiv pentru care o asemenea schimbare de profunzime a sistemului fiscal, ambiţioasă în raport cu sistemele fiscale contemporane, trebuie studiată cu mare atenţie şi evaluată contrafactual din perspectiva implicaţiilor asupra tuturor sectoarelor economiei. În acelaşi timp, dezbaterea cu mediul de afaceri este o condiţie esenţială, mai ales în cazul acestor măsuri cu impact economic semnificativ. Din păcate, propunerile fiscale actuale, pentru că încă nu le putem denumi politici, au venit în cascadă, în absenţa unei anumite concepţii sistemice, fără dezbateri cu partenerii sociali şi fără studii de impact riguroase".

În interviul din ianuarie 2013, Cosmin Marinescu ne-a explicat: "E simplu, la fiecare 100 de lei pe care firmele le încasează, 1 leu intră în buzunarele statului. Uşor de conceput, de calculat şi de administrat. Şi care ar simplifica poate peste un sfert din Codul Fiscal actual.

Astfel, oamenii de afaceri nu mai trebuie să «arbitreze» cheltuielile deductibile, să filtreze contabil sistemele de amortizare a mijloacelor fixe, să calculeze dacă avocaţii fiscali sunt sau nu mai ieftini decât impozitele datorate statului. La fel şi în cazul costurilor de administrare fiscală.

Avantajul esenţial ar consta în despovărarea afacerilor de diverse sarcini administrative şi birocratice. Iar resursele astfel eliberate vor extinde sfera productivă, cu efect pozitiv direct asupra investiţiilor, producţiei şi nivelului de trai.

De asemenea, eliminarea impozitului pe profit ar putea contribui, deopotrivă, la o schimbare fundamentală de atitudine economică în mediul de afaceri. Comportamentul economic va fi stimulat, odată ce întreprinzătorii vor realiza însemnătatea raţionalizării costurilor. Totodată, va fi încurajată dezvoltarea, prin interesul de a creşte valoarea adăugată într-un ritm superior celui în care creşte cifra de afaceri.

Este adevărat, vor spune unii, ce ne facem cu activităţile neprofitabile? În primul rând, dacă ne raportăm la principiile economiei de piaţă, afacerile neprofitabile nu au ce să caute pe piaţă. Uneori, însă, întreprinzătorii eşuează tocmai pentru că afacerilor lor sunt împovărate cu reglementări, birocraţie şi costuri administrative. De aceea, o atare simplificare fiscală de fond ar scoate la suprafaţă tocmai iniţiativele şi activităţile antreprenoriale autentice.

Iar analizele de date preliminare spun că o asemenea impozitare elementară cu 1% a cifrei de afaceri ar trebui să fie dezirabilă pentru majoritatea oamenilor de afaceri, iar impactul bugetar ar fi şi el unul favorabil. În ultimă instanţă, dincolo de problema stimulentelor, ar putea fi vorba şi de o reinventare îndelung aşteptată, pe baze simple şi transparente, a relaţiei în prezent contorsionate dintre stat şi clasa antreprenorială".

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. d-le marinescu mi se pare mie sau te-ai cam sucit de cind esti la cotroceni?

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

28 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9266
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7043
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9892
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6863
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.5349

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro